Så var det dags igen, jag var ute och limmade cellplast i en del av trädgården då jag hör en rejäl smäll från en annan del av densamma. När jag kommer dit så står det en ettårig älg bredvid gräsklipparen, som är påväg ifrån fjolårskalven.

Jag skrämmer bort älgen så gott det går, men den är ju inte rädd för människor så den går bara in i grannens trädgård och tittar på mig från ca tio meter. Där börjar den mumsa på grannens äpplen.

Det var det som de gjorde hos mig också, när robotklipparen kom och störde.

Kollade klipparen efter skador, men den var bara ordentligt smutsig på ett område på ovansidan och hade fått ett par nya repor.

Detta var runt den femte gången som jag kommit på älgar med att stampa på klipparen, jag har dessutom några gånger till hittat den med stoppknappen nedtryckt mitt på gräsmattan! Nu är detta på ca femton år dock.

Det är ingen idé att nitivlacks min gräsklippare i alla fall. Men jag är imponerad över att den tål den omilda behandlingen.

Älg som står på andra sidan av en tät häck i en trädgård, med ett hus och olika växter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilden visar älgen för den står på andra sidan grannens häck. Den ser ut att fundera på varför jag kommer och stör den mitt i maten...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 15 till
  • Laddar…
Jag saknar en bild på superhjälten i historien: Super-Gräsklipparen.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
redep och 3 till
  • Laddar…
Här har du en film från ett tidigare tillfälle där en annan älg stampat på samma gräsklippare. Ungarna har förresten döpt den till Björn (lite lustigt i sammanhanget):
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Fast nu har vi vittnesuppgifter på att älgen "bara stampade omkring den". Hm Tack för filmen menar jag!
Super-Björns superkrafter gjorde naturligtvis att älgen missade trots flera försök.
 
  • Gilla
  • Haha
kattlucka och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.