Hargassner går ju från klarhet till till klarhet. Ger bort öl! (y)

Blev du något klarare av resan och vilka alternativ som gäller?
 
Ingenting nytt egentligen. Finalrundan med offerter börjar nästa vecka i stort sett, fick offert för Gaselle på mässsan. I finalen är, i bokstavsordning:)

ETA
Fröling
Gaselle (Vedsol)
Hargassner

eller EFGH som man kan säga:cool:

Alla förslag är med ved och pellets i kombination.
 
  • Gilla
obba
  • Laddar…
Lite närmare beskrivning vilka pannor som är i finalen:

ETA SH-P TWIN
26 kW pelletsdel och 40 eller 60 kW vedpanna. Har inte fått riktigt fått 100% klart med 60 kW pannan. Det bör går genom att man i menyn ställer in lägsta tillåtna rökgastemperatur.

Fröling SP Dual
11.4 - 38 kW pellets och 40 kW vedpanna

Gaselle Combi (Vedsol)
35 kW pellets och 60 kW vedpanna

Hargassner HV 60 och Classic lambda touch
35 kW pellets och 60 kW eltänd vedpanna

Lite kommentarer: Alla utom Gasellen har vad jag anser vara moderna, fjärrstyrbara styrsystem. Gasellen har ett klassiskt "step up" (alltså gå fram till pannan och knappa) styrsystem.

Pannrum.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Snyggt med ritningen. Jag har två frågor egentligen. ETA och Hargassners lösningar sitter inte ihop heller utan man har en vedpanna och en pelletspanna, eller?
Kotly och billigare var inga alternativ eller pga fjärrstyrning?
 
ETA och Fröling är kombipannor som består av två delar som skruvas samman. Hargassner är separata pannor, en pellet och en vedpanna. Dock delar dom styrsystem sinsemellan. Gasellen är en panna med en egen separat brännkammare för pelletsen.

Kotly:s pannor har nog inte fjärrstyrning. Det har inte Gasellen heller, men är med efter att flera här rekommenderat att jag skall titta på den. Den utgör ett enklare alternativ till EFH ovan.
 
Det blir mörkare å mörkare ute nu, snart är det höst.. ;) Har du klubbat igenom något beslut ännu? :rolleyes:
 
Jag och sambon har haft behövlig riktig semester:D

Real soon now!
 
  • Gilla
Jannez69
  • Laddar…
Kommit till skott ännu? :rolleyes:
 
Hur går det? Jag står i en liknande sitvation med hyres gäst i ett av husen på tomten. Ska bli intressant att höra vad du väljer och varför.
 
D09
rca1959 skrev:
Får "kontra" D09 med en bild jag oxå:cool:

[bild]
vafan.... Fick du två öl!! Ska maila Hargassner och klaga! =P
 
Hur har det gått för TS? Blivit någon ny anläggning?
 
???????????????
Hur gick det ?

:cool:
 
D09
Ts väntar nog på ios appen ;)

Senaste aktiviteten var okt 2014

Undrar om TS drack upp ölen :/
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.