Hej! Är det någon som har koll på dessa 60-talsventiler?
Det jag undrar är om det går att sätta på moderna termostater genom att byta någon del?
Vrider jag längst ut så öppnas och stängs det det ”i hålen” för vattenflödet. Men på några har vredet gått av där ute.
Fråga: kan jag byta delen längst ut och vet någon isf vad det finns för ersättning? Att koppla på en modern termostat är sekundärt, vill bara se till att alla vred fungerar.
MVH Tom
Det jag undrar är om det går att sätta på moderna termostater genom att byta någon del?
Vrider jag längst ut så öppnas och stängs det det ”i hålen” för vattenflödet. Men på några har vredet gått av där ute.
Fråga: kan jag byta delen längst ut och vet någon isf vad det finns för ersättning? Att koppla på en modern termostat är sekundärt, vill bara se till att alla vred fungerar.
MVH Tom
Såhär ser en hel och en trasig ut. På den sista är det helt omöjligt att öppna ventilen och där undrar jag om det går att byta något/ finns ersättning för dessa gamla ventiler.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Den verkar inte finnas med i den allsmäktige ROT-boken från MMA... 🤔🤔T Tom Åke skrev:
https://www.purmo.com/public/prod/b...77f630af3b/sv-se-files-mma-rot-boken-2020.pdf
T Tom Åke skrev:
Hjo Mekaniska verkstadKrilleman skrev:
En av deras produkter var radiatorer i olika epoker.
Liknande trådar
-
Äldre köksinredning, förmodligen 50-60-tal, går det att sälja/skänka?
Kök -
Äldre köksinredning, förmodligen 1950-60-tal, finns i Halmstad
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Måla om äldre möbler - tacksam för råd
Färg, Måla & Tapetsera -
Skänkes - Äldre strömbrytate och eluttag
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Återanvända äldre Luft/Luft-värmepump?
Värmepumpar