E
Tidigare i vår hade jag ett rätt stort jobb som jag ville ha utfört, hade några firmor ute som tittade på det och jag accepterade efter en del funderanden en offert muntligen på telefon och även skriftligen som jag mailade in till företaget. Jag upplever det som att jag haft en bra kommunikation med företaget före och under jobbet och är på det stora hela nöjd förutom en detalj som vi pratat om på telefon, men sen händer inget? Killarna som utförde jobbet packade ihop sina saker och åkte härifrån när de var klara och jag har under arbetets gång bjudit på både kaffe, fika samt en stor grillad lunch innan de åkte så vi hade rätt trevligt.

Ingen slutbesiktning är utförd och ingen har heller tittat på det jag är missnöjd med trots att de som lämnade offerten och som jag haft telefonkontakt med lovat att komma förbi. Jag påtalade redan på telefon mina farhågor under arbetets gång och de lovade att titta på det. Svenskt företag men utländsk personal som varken pratade svenska eller kunde mer än ett par ord engelska.

Jag har efterlyst fakturan både på telefon och via mail men inte hört ett pip mer än att de ska undersöka saken. Enligt avtalet ska jag betala för en container men den behövdes aldrig och på det stora hela kan den posten kvitta, men jag vill ju få en faktura att betala och antingen att det jag är missnöjd med justeras eller kompenseras.

Vad gör jag, avvaktar och väntar på att de hör av sig? Jag tycker att det ligger i deras eget intresse att skicka fakturan, jag har trots allt efterlyst den två gånger och det har gått ett par månader nu sedan jobbet blev klart. 🤷‍♀️
 
Företag har 2 år på sig att skicka fakturan på det är bara sitta still ii båten och vänta på att den kommer.
 
E
A atomlab skrev:
Företag har 2 år på sig att skicka fakturan på det är bara sitta still ii båten och vänta på att den kommer.
Blir det årets ROT då eller det år de skickar fakturan? Jag har ett annat jobb som ska utföras men kan ju inte utnyttja årets mer än en gång. 😄
 
Tre år är det väl innan skulden förfaller.
 
  • Gilla
mattias1343
  • Laddar…
För att ROT ska kunna nyttjas måste det faktureras rätt år. Men om firman lovat ROT och själva klantar till det så att det inte går så kan de nog inte kräva den summan. Finns det inte avtalat om ROT så blir du nog av med det.
 
E
D Daniel 109 skrev:
För att ROT ska kunna nyttjas måste det faktureras rätt år. Men om firman lovat ROT och själva klantar till det så att det inte går så kan de nog inte kräva den summan. Finns det inte avtalat om ROT så blir du nog av med det.
Enligt offerten ingår ROT.
 
BirgitS
Ibland när det gäller en rättelse så kan det hjälpa med att skriva (mejla) något typ att om det inte är åtgärdat inom 2 veckor så kommer jag att anlita ett annat företag som får fixa felet på er bekostnad.
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
E
BirgitS BirgitS skrev:
Ibland när det gäller en rättelse så kan det hjälpa med att skriva (mejla) något typ att om det inte är åtgärdat inom 2 veckor så kommer jag att anlita ett annat företag som får fixa felet på er bekostnad.
Fast så länge jag inte ens fått en faktura känns det väl lite onödigt att hota med en annan firma? De har ju inte fått betalt än.
 
BirgitS
Jag skulle inte vänta, det är ju mycket lättare att dra av pengar från fakturan när den väl kommer än efter att man har betalat. Jag ser den saknade fakturan som en helt annan fråga än att få dem att åtgärda fel, vilket skulle ha mycket högre prioritet för mig.
 
Den som sköter faktureringen har förmodligen haft semester och håller på att beta av hela sommarens ärenden i tur och ordning.
 
  • Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
E
Anna_H Anna_H skrev:
Den som sköter faktureringen har förmodligen haft semester och håller på att beta av hela sommarens ärenden i tur och ordning.
Jag antar det, grannen fick sin faktura igår så jag får nog min kanske efter helgen om det går i bokstavsordning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.