11 805 läst · 5 svar
12k läst
5 svar
Absol - var hittar man det?
Lite sent men...
Kanske det finns på biltillbehörsfirmor som Mekonomen m fl. Jag har för mig att jag har sett det på min lokala byggfirma, på någon hylla vid cement och liknande.
Kanske det finns på biltillbehörsfirmor som Mekonomen m fl. Jag har för mig att jag har sett det på min lokala byggfirma, på någon hylla vid cement och liknande.
Absol finns också hos Granngården. Den stora, väldigt stora fördelen, med Absol jämfört med kutterspån är att restprodukten inte är brandfarlig. Kutterspån som har sugit upp Diesel eller eldningsolja är mycket eldfängt. Absol däremot kan man t o m använda för att släcka mindre bränder. Absol är ovärdeligt när det finns risk för spill av farliga vätskor.
Sen finns det andra fördelar med absol, som att det tar bort en del lukt och att det är mycket bättre på att suga upp oljan.
Sen finns det andra fördelar med absol, som att det tar bort en del lukt och att det är mycket bättre på att suga upp oljan.
Jag ringde min traktorverkstad och frågade var de köper ifrån. Det blev Odal/Lantmännen/Granngården i Gamleby. Där kostade 50 kilo 125 kronor inkl moms. Dock gick det inte åt så mycket, har kanske två tredjedelar kvar. Men det går nog åt vid andra tillfällen ;-)
Det var ju iaf lättförtjänta pengar att riva ut tanken själv! Ca 75 liter eldningsolja värmer dessutom pannan nu isf elpatronen i väntan på nya pannan :-D
Det var ju iaf lättförtjänta pengar att riva ut tanken själv! Ca 75 liter eldningsolja värmer dessutom pannan nu isf elpatronen i väntan på nya pannan :-D