Så fick jag till sist tummen ur och skulle få till duschdraperiet i duschhörnan. Rekade lite, hittade Ridder, som verkar vara ett stabilt fabrikat.
För att jag liksom ville ta i grejerna innan skruvandet, kvistade jag iväg till Bauhaus som hade på lager. Köpte även nya kakelborr de bästa jag använt nånsin! Jag har alltid haft strul med kakelborrande. Såna här blev det de funkar, jag lovar!
Själva stången då:
Så skruvade jag och fixade. Det blev hyfsat tycker jag själv:
Jag fick kapa själva stången en å en halv centimeter, för att få till det. Noga med att vända den kapade änden mot väggen, så att det inte skulle kärva.
Nå så, hur gick det då?
Gliden funkar ju knappt!
Och förbi hörnet går det ju inte utan att man hjälper till ordentligt.
Förbi de noggrannt monterade skarvarna får man hjälpa till ännu mer.
Nå, jag är inte värre än att jag står ut. Jag kan hjälpa/pilla men tänk om någon annan vill använda duschen, vad säger jag då? Det blir ju pinigt!?
Till er som har bättre koll:
Finns det vinklade duschstänger som funkar?
Är Ridder helt enkelt dåligt?
Har jag gjort något knas när jag monterat?
Hjälp!
För att jag liksom ville ta i grejerna innan skruvandet, kvistade jag iväg till Bauhaus som hade på lager. Köpte även nya kakelborr de bästa jag använt nånsin! Jag har alltid haft strul med kakelborrande. Såna här blev det de funkar, jag lovar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Själva stången då:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så skruvade jag och fixade. Det blev hyfsat tycker jag själv:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag fick kapa själva stången en å en halv centimeter, för att få till det. Noga med att vända den kapade änden mot väggen, så att det inte skulle kärva.
Nå så, hur gick det då?
Gliden funkar ju knappt!
Och förbi hörnet går det ju inte utan att man hjälper till ordentligt.
Förbi de noggrannt monterade skarvarna får man hjälpa till ännu mer.
Nå, jag är inte värre än att jag står ut. Jag kan hjälpa/pilla men tänk om någon annan vill använda duschen, vad säger jag då? Det blir ju pinigt!?
Till er som har bättre koll:
Finns det vinklade duschstänger som funkar?
Är Ridder helt enkelt dåligt?
Har jag gjort något knas när jag monterat?
Hjälp!
Medlem
· Stockholms
· 1 556 inlägg
Går det att se var det tar emot så kanske man kan fila eller justera lite? Smörja med fett?
De var ju snygga åtminstone.
De var ju snygga åtminstone.
Någon mer din har något att säga här? Jag har precis köpt en från K-rauta men inte packat upp den ännu. Började fundera på om detta kommer att funka över huvud taget och hittade detta inlägget...
Om det bara är en stång så glider ringarna säkert bättre, men då kan man såklart inte fästa den i taket i böjen. Alternativet är ju en skena som den i detta inlägg, men det är ju som gjort för att glida dåligt... Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Skena med kullager i?
Om det bara är en stång så glider ringarna säkert bättre, men då kan man såklart inte fästa den i taket i böjen. Alternativet är ju en skena som den i detta inlägg, men det är ju som gjort för att glida dåligt... Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Skena med kullager i?