2 927 läst · 13 svar
3k läst
13 svar
4 timmars DeWalt kampanj
Då jag vare sig äger DeWalt eller bor i Gtb så kanske det är OK att tipsa om att SMS-service har DeWalt rea nu på Fredag morgon (13 Nov).
http://www.smsservice.se/
http://www.smsservice.se/
Redigerat:
Jotack, blir förmodligen en DW744 därifrån.
Tydligen har "alla" DeWalt ÅF haft eller ska ha denna kampanj. Min lokale ÅF hade haft samma kampanj för en vecka sedan men bara bjudit in handlande företagskunder Ingen annan annonsering. Det kan alltså vara värt att fråga sin lokale handlare om man bor en bit ifrån Göteborg.
Tydligen har "alla" DeWalt ÅF haft eller ska ha denna kampanj. Min lokale ÅF hade haft samma kampanj för en vecka sedan men bara bjudit in handlande företagskunder Ingen annan annonsering. Det kan alltså vara värt att fråga sin lokale handlare om man bor en bit ifrån Göteborg.
Jag var där idag och tittade.
Jag fick en genomgång av DeWalts sänksåg som är "den bästa på marknaden", av en DeWalt anställd person.
Efter försäljarens genomgång frågade jag lite:
Finns splitterskydd under skenan? Nej, behövs inte blev svaret.
Finns kickbackstöd? Finns inte och behövs inte. Sågen går inte baklänges eftersom den sänks ner annorlunda än TS55.
Finns det markering för var sågen börjar såga när man sänker ner den? Nä, det är inget att lita på ändå, man sågar bara baklänges tills man kommer dit man ska.
Hur byter man klinga? Öhh, man trycker på de här två knapparna, drar i reglaget här etc etc.
Stannar inte maskinen nere och låser klingan av sig själv? Nä, det är inte tillåtet enligt TüV godkännandet. Festools är inte godkänd för de har den funktionen.
Är det inte farligt att såga baklänges? Är du dum i huvet, man kan alltid både såga och vinkelsipa etc etc baklänges, finns inga problem med det.
Hur sätts skenorna ihop? Med ett förbindninsstycke.
Är det inte risk att de inte blir rakt då? Nädå, tryck ihop dem bara så där det inga problem.
Huh. Säljare inom verktygsbrancshen har satt ett nytt lågvattenmärke. SMS personal riktigt ryggade undan vid svaren ovan.
Vid lite egen tid med maskinen så såg jag att den visst hade markeringar för var klingan börjar och sluta såga. Det finns också ett inbyggt "kickbackstopp" i sågen som hindrar den från att glida baklänges.
Jag klämde och kände lite på skruvdragarna också. Vilka junkmaskiner. Deras lägsta hastighet är både hög och slö.
Jag fick en genomgång av DeWalts sänksåg som är "den bästa på marknaden", av en DeWalt anställd person.
Efter försäljarens genomgång frågade jag lite:
Finns splitterskydd under skenan? Nej, behövs inte blev svaret.
Finns kickbackstöd? Finns inte och behövs inte. Sågen går inte baklänges eftersom den sänks ner annorlunda än TS55.
Finns det markering för var sågen börjar såga när man sänker ner den? Nä, det är inget att lita på ändå, man sågar bara baklänges tills man kommer dit man ska.
Hur byter man klinga? Öhh, man trycker på de här två knapparna, drar i reglaget här etc etc.
Stannar inte maskinen nere och låser klingan av sig själv? Nä, det är inte tillåtet enligt TüV godkännandet. Festools är inte godkänd för de har den funktionen.
Är det inte farligt att såga baklänges? Är du dum i huvet, man kan alltid både såga och vinkelsipa etc etc baklänges, finns inga problem med det.
Hur sätts skenorna ihop? Med ett förbindninsstycke.
Är det inte risk att de inte blir rakt då? Nädå, tryck ihop dem bara så där det inga problem.
Huh. Säljare inom verktygsbrancshen har satt ett nytt lågvattenmärke. SMS personal riktigt ryggade undan vid svaren ovan.
Vid lite egen tid med maskinen så såg jag att den visst hade markeringar för var klingan börjar och sluta såga. Det finns också ett inbyggt "kickbackstopp" i sågen som hindrar den från att glida baklänges.
Jag klämde och kände lite på skruvdragarna också. Vilka junkmaskiner. Deras lägsta hastighet är både hög och slö.
Säkerligen, men nu har jag redan monterat den i fräslyften och där sitter den bra. Onekligen är det ju en bra maskin eftersom modellen har funnits ett tag och det finns andra maskiner på marknaden som är i stort sett identiska.mattiasp skrev:
Nja, det stämmer nog inte. Sänkfunktionen har inget med kickback skyddet att göra det har däremot spärren som hindrar sågen att åka bakåt. Det är ju det som händer vid en kickback.Isyxan skrev:
Jodå, personalen på SMSservice har jag inget emot, däremot de okunniga DeWalt personerna.gadu^ skrev:
Theofils ligger väl ett par snäpp högre i kundbemötande dock.
Precis, enligt DeWalt importören så kunde sågen inte kicka baklänges pga sänk-konstruktionen, man kunde till och med utan risk och problem såga baklänges.krijo1 skrev:
Liknande trådar
-
Dewalt DCF 845?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Bordssåg Dewalt DW745 - saknar verktyg för att byta klinga, vart kan man köpa dessa i Sverige?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Köpes Dewalt DWE7492/-1 eller motsvarande klyvsåg i Värmland med omnejd
Köpes, Hyres & Bytes -
Dewalt 14,4v Nimh laddare köpes
Köpes, Hyres & Bytes -
Köpes: Dewalt DWE7492/-1 eller motsvarande klyvsåg
Köpes, Hyres & Bytes