H hildrutt #1 Medlem · 21 inlägg 31 okt 13:55 hildrutt Medlem 21 inlägg 31 okt 13:55 #1 Hej, Ska hänga upp en tv som väger 36kg på en vägg. Väggen består av masonitskiva + pärlspontskiva bör jag sätta fästet i en skiva som jag skruvar fast i reglarna eller kan jag skruva fast fästet direkt i pärlsponten + masoniten? #tv #vägg
Hej, Ska hänga upp en tv som väger 36kg på en vägg. Väggen består av masonitskiva + pärlspontskiva bör jag sätta fästet i en skiva som jag skruvar fast i reglarna eller kan jag skruva fast fästet direkt i pärlsponten + masoniten?
Mats-S #2 Byggveteran · Sollentuna · 2 678 inlägg 31 okt 14:20 Mats-S Byggveteran Sollentuna 2 678 inlägg 31 okt 14:20 #2 H hildrutt skrev: bör jag sätta fästet i en skiva som jag skruvar fast i reglarna Ja! Jag skulle i alla fall inte chansa på att "det håller nog". Såvida du inte kommer åt reglarna direkt genom fästet, då kan du skippa skivan.
H hildrutt skrev: bör jag sätta fästet i en skiva som jag skruvar fast i reglarna Ja! Jag skulle i alla fall inte chansa på att "det håller nog". Såvida du inte kommer åt reglarna direkt genom fästet, då kan du skippa skivan.
V varpan1 #3 Medlem · 67 inlägg 31 okt 14:31 varpan1 Medlem 67 inlägg 31 okt 14:31 #3 Kan du inte skruva i reglarna utan att använda en bräda?