Sådana pluggar brukar ha + i mitten, men säkrast är att kontrollmäta. Nu vet jag inte vad du skall driva på 230V, men kablarna ser tunna ut. Jag är aningen skeptisk till att pluggen och kabeln passar för ändamålet.
Kolla polariteten gör man enklast med någon form av spänningsprovare eller multimeter.
Och den där kontakten ser inte ok ut, skruven som håller den bruna verkar ha försvunnit.
Och den där kontakten ser inte ok ut, skruven som håller den bruna verkar ha försvunnit.
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Jag VET att brun är +...
Jag vet att brun skall vara + i den pluggen. Däremot vet jag inte att det är rätt kopplat i uttaget i lastbilen. Jag känner en som eldade upp ett par mobilladdare innan han förstod att uttaget var felkopplat.
Den bruna är förtennad, och kanske fastlödd. Man ska inte klämma fast förtennade ledare med skruv eftersom det blir glapp förr eller senare. Om den är fastlödd vet jag inte hur mycket ström den klarar. Om du vill klämma fast ledaren ska du knipsa den och skala så att du får fram ren koppar. Försök också lägga den så att den kläms av rena metallytor.wolffi skrev:
Produkter som diskuteras i tråden