Var en rörläggare som sa att med 2 krets kan man inte ha 2 radiatorer på samma ledning?

Det är inte jag som kopplat utan det har varit så här tidigare. Bygger dock om lite nu och kommer sätta på lite större radiatorer.

De röda pilarna på bilden visar var de 2 radiatorn går samman via en gren till den större ledningen.

1st 12mm ledning =3m
1st tänkte jag dra iväg 7-8m (kanske måste jag gå upp minst 15?)

Ingen bild försök igen.

B
12mm låter helt klart klent för flera radiatorer.

Med tanke på hur lite prisdifferens mellan lite grövre kopparrör skulle jag gå på större dimension. Samma med radiatorerna.

Överdimensionerade radiatorer innebär lägre tempbehov, och ger bättre driftekonomi för värmepump.

Vad snällt av er att svara trotts jag missat bild ;) vilket gör det svårt utifrån min fråga :)
Försöker igen, här kommer bild!

• En närbild av rörkopplingar med röda pilar som pekar mot en potentiell läcka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bröt upp mer tak och gjorde bästa möjliga bild i hopp på lite mer svar

• Värmesystem med kopparledningar och flexibla slangar i takutrymme, markerat med röda siffror för dimensionering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Set trångt ut, kanske bäst att en röris tittar på vad som är möjligt , kan inte kosta många kronor för konsultation.

J jonaserik skrev:
Set trångt ut, kanske bäst att en röris tittar på vad som är möjligt , kan inte kosta många kronor för konsultation.
Nja som man ser på bilden är 1 radiator bortkopplad. Har varit kopplad förut och fungerat, men frågan är om värmen halveras eller nått annat så som det är kopplat

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.