Medlem
· Västra götaland
· 134 inlägg
Var en rörläggare som sa att med 2 krets kan man inte ha 2 radiatorer på samma ledning?
Det är inte jag som kopplat utan det har varit så här tidigare. Bygger dock om lite nu och kommer sätta på lite större radiatorer.
De röda pilarna på bilden visar var de 2 radiatorn går samman via en gren till den större ledningen.
1st 12mm ledning =3m
1st tänkte jag dra iväg 7-8m (kanske måste jag gå upp minst 15?)
Det är inte jag som kopplat utan det har varit så här tidigare. Bygger dock om lite nu och kommer sätta på lite större radiatorer.
De röda pilarna på bilden visar var de 2 radiatorn går samman via en gren till den större ledningen.
1st 12mm ledning =3m
1st tänkte jag dra iväg 7-8m (kanske måste jag gå upp minst 15?)
12mm låter helt klart klent för flera radiatorer.
Med tanke på hur lite prisdifferens mellan lite grövre kopparrör skulle jag gå på större dimension. Samma med radiatorerna.
Överdimensionerade radiatorer innebär lägre tempbehov, och ger bättre driftekonomi för värmepump.
Med tanke på hur lite prisdifferens mellan lite grövre kopparrör skulle jag gå på större dimension. Samma med radiatorerna.
Överdimensionerade radiatorer innebär lägre tempbehov, och ger bättre driftekonomi för värmepump.
Medlem
· Västra götaland
· 134 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 134 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 134 inlägg
Liknande trådar
-
2fas häll och 1fas ugn på samma nolla?
El -
Tändning till 2 olika lampor på samma ställe
El -
Två laddboxar, 2st 3-fasgrupper i samma kabelsskyddsrör i marken?
Laddboxar & Elbilar -
IP44 led panel tillsammans med IP20 driver i badrum, funkar det?
Badrum -
Hej, jag har radiatorer alla blir inte varma tillsammans, jag måste stänga några av dem så att de andra blir varma. Vad är anledningen ? Jag har
Fjärrvärme & Gas