1 729 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
12v halogen spottar.flexslang+fk
Hej
Dragit flexslang med fk i taket till spottar i taket.Blev fundersam om det är ok med flexslang i taket för spottar. spottarna som sitter är 12v med 20w med djupa pottor..
hört att man måste ha värmetålig kabel typ rhh eller trä en silikon slang över kabeln.
går det bra med krymp slang?eller vilken typ av slang ska jag köpa? eller ska jag dra om byta ut fkn mot rhh. (lite jobbigt)
mvh
Dragit flexslang med fk i taket till spottar i taket.Blev fundersam om det är ok med flexslang i taket för spottar. spottarna som sitter är 12v med 20w med djupa pottor..
hört att man måste ha värmetålig kabel typ rhh eller trä en silikon slang över kabeln.
går det bra med krymp slang?eller vilken typ av slang ska jag köpa? eller ska jag dra om byta ut fkn mot rhh. (lite jobbigt)
mvh
Vad säger installationsanv. till spottarna? Annars blir inte 20 wattare speciellt varma så det borde klara sig. Fast å andra sidan, går det att stoppa i starkare ljuskällor (du har inte angett vilken sockel det handlar om) så måste du nog ha dit värmetålig kabel eller skyddslang. 12V 50W med kalljusreflektor blir rejält varma.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Byt till PLS90 1,5mm2.
Hempulat med FK.
//Patrik
Hempulat med FK.
//Patrik