Kan själv!
· Trelleborg
· 16 039 inlägg
Skissar på ett nytt hus och föll lite för detta från Intressanta Hus:
https://intressantahus.se/bashus/signature-1-178/
Jag gillar verkligen vardagsrumsdelen med ryggåstak, men inser nu att det är 12.6m ryggåstak!
För mig låter det nästan ofattbart, vad är det för dimensioner på grejjerna?
https://intressantahus.se/bashus/signature-1-178/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar verkligen vardagsrumsdelen med ryggåstak, men inser nu att det är 12.6m ryggåstak!
För mig låter det nästan ofattbart, vad är det för dimensioner på grejjerna?
Har du sax takstolar så hamnar belastningen på väggarna och då kan du bygga hur långt som helst.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 039 inlägg
Har inte sagt att dom har sax takstolar
Jag skrev att vill man bygga långt utan det springer iväg i kostnad är det ett alternativ.
Ville själv inte ha nockbalk i taket och få ner priset lite då jag byggde nytt och var ensam i bygget så för mig fick det bli lösningen.
Jag skrev att vill man bygga långt utan det springer iväg i kostnad är det ett alternativ.
Ville själv inte ha nockbalk i taket och få ner priset lite då jag byggde nytt och var ensam i bygget så för mig fick det bli lösningen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 039 inlägg
Då förstår jag.A Argastesnickaren skrev:
Här gillar jag effekten det ger, sen om det är värt pengarna för denna lösning är en annan femma 😅
Då jag har ett enplans med ryggåstak så tack vare saxtakstolarna kommer jag åt att inspektera hela taket inifrån och kan se eventuella läckor direkt.
Moderator
· Stockholm
· 52 283 inlägg
Men är där verkligen inget stöd på vägen? Annars borde det väl nästan krävas en stålbalk i nocken.
Medlem
· Blekinge
· 10 402 inlägg
Man kan bygga som en hängbro: en pylon vid varje gavel och så vajrar som håller uppe nocken.13th Marine skrev:
Men jag tycker det på bilden är rätt fult
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 039 inlägg
Inte enligt planlösningen, tror det hade förstört intrycket en del.H hempularen skrev:
Nu är det ju ingen budgettillverkare så det är inte omöjligt att de kör vad som borde bli en rätt dyr stålbalk där uppe.