Living Connect, som finns i en version 2.5 som bara stödjer Danfoss egen centralenhet. Det ryktas att de ska komma med en ny version som är kompatibel med Zwave igen.
 
Barnen uppskattar den nya tjuv-leken:

Kan jag ta mig till sovrummet utan att hall lampan på ovanvåningen tänds?

:)

(Pappa programmerar rörelsesensor till en scen som startar halllampan i 3 minuter)
 
biggles12 skrev:
Living Connect, som finns i en version 2.5 som bara stödjer Danfoss egen centralenhet. Det ryktas att de ska komma med en ny version som är kompatibel med Zwave igen.
Hur vet jag vilken version jag har?
 
Titta på insidan av batteriluckan
 
Är det någon som har förslag på hur jag via z-wave kan fjärrstyra el-radiatorer? Danfoss termostaterna fungerar ju bara med vattenburna radiatorer.
 
Om du har enfas element kan du ju alltid montera en 3kW fibaro som styrning av/på och dra upp termostaten till max.
Sätt en temp-sensor i rummet på ett strategiskt ställe och gör ett litet luupscript som slår på switchen om temperaturen är under din måltemperaturen.
Kanske finns färdig plugin för detta redan?
 
Tack, ja det låter som ett sätt att lösa det. Finns det något bra sätt att ställa in vilken temperatur man vill ha vid olika tider på dygnet?

Vilken är den mest diskreta temp-sensorn på marknadet?
 
Ja den var ball. Inte det snyggaste dock.
Den verkar också gå att ändra tempen på den via veran, tex dra ner till lägre temp efter kl 23 och sen upp vid 6.30?
Sån får det nog bli på några diskreta platser.
 
Fibaro HC2 har stöd för temperaturpaneler som kombinerar ihop en switch med en termostat. Därefter ställer man in vilken temperatur som gäller vilka dagar och tider på dynget och så styr den resten. Den har även stöd för s k semestersänkning.
 
Är Home center 2 bättre på den typen av styrning än Vera?

Några pros/cons på de två olika?
 
HC2 var mitt val eftersom den är enklare och tydligare. Du klickar i det du vill och så fungerar det. Vera kan göra allt verkar det som, men kräver konfigurerande. HC2 är klart dyrare. HC2 har väldigt enkelt för att hitta mina noder. Med Vera Lite var det ett fasligt springande för att inkludera dem. Min HC2 står i källaren och klarar utan problem att inkludera noder på vinden, med två våningsplan emellan. HC2 har en väl integrerad iPhone-app och kan fjärrstyras via webbläsare utan speciell konfiguration. Kort sagt allt går väl att läsa med Vera, men kräver lite pill. Förutom räckvidden då...

Jag började med Vera Lite (som är till salu) men bytte till HC2 efter att ha verifierat funktionaliteten i mitt nät.
 
Det är väl ett utmärkt tillfälle att testa distansavtalslagen och returnera om det är "fel" version...

edit: enligt bilder på nätet ska de nya versionerna sakna z-wavelogga på framsidan av kartongen. Du kanske kan höra av dig till leverantören och fråga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.