Ni som har valt HC2 framför Vera Lite vad var det som fick er att motivera de extra pengarna? Gillar helt klart gränssnittet bättre av det som man har sett på bilder.

Är Applemänniska om man kan säga så så jag gillar när saker bara fungerar precis som man förväntar sig och där verkar ju Vera vara betydligt krångligare samtidigt som man lockas av att det verkar finnas en större community som sitter och kodar smarta saker.

För egen del så kommer det troligen bli mest lampor som ska skötas då jag inte har något larm eller motordrivna persienner eller markiser. Temperatur och fuktsensorer är dock av intresse för att hålla kolla på kyl och frys och efter dagens missöde med varmvattenberedaren så är även läckage av intresse att övervaka. Går det med HC2 också?
 
Jag köpte fyra Fibaro Wall Plug av dem. Inga problem alls. Tyckte sidan kändes lite konstig vid beställning. Men efter mailkontakt med dem och en snabb leverans så är jag inget annat än nöjd :)
 
hek skrev:
@Kave: Kör du det som passar dig bäst. Lycka till.

Vi har nu fått igång svenkt tal i Sonos plugin:en!
Hur löste ni detta med svenskt tal??
 
Någon som vet om och isf hur man får Fibaro Wall Plug att agera nattlampa?
Dvs att när enheten som den styr är avstängd så lyser LED-ringen. Samt att den endast lyser om det är natt.
 
@pb76

Om du läser lite högre upp så ställde jag typ samma fråga å @hek gav mig en länk.
men tyvärr hjälpte det inte mig. För jag fattade inte..

Vill nämligen styra min led ring så att den tex lyser rött om typ garaget eller någon dörr står öppen..
så hittar du nått så berätta gärna. :)
 
Puuh. Det är varmt nu!

Hoffan skrev:
Hur löste ni detta med svenskt tal??
Under språk väljer du bara "sv" så pratar dina sonoshögtalare svenska..

Sonos.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller med Lua....

luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:Sonos1", "Say", {Text = "Sonos test!", Language="sv", Volume="30"}, AV_DEV)
 
hek skrev:
Puuh. Det är varmt nu!



Under språk väljer du bara "sv" så pratar dina sonoshögtalare svenska..

[bild]

Eller med Lua....

luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:Sonos1", "Say", {Text = "Sonos test!", Language="sv", Volume="30"}, AV_DEV)

Inte svårare alltså. :(
 
@ericssonjorgen
En impuls kan du får till genom att sätta AutoOff parametern med valfritt fibaro relä.
Dock vet du inte om porten är öppen eller stängt. Då måste du nog också ha en dörrsensor eller liknande.
 
Läste allt det inlägget. Men även jag hade lite svårt att hänga med på hur man skulle göra. Jag har iaf fått den att lysa med en färg genom att ändrar parametrar.
Men man kanske måste lägga till någon luup-script på en scen för att starta och stänga av LED-ringen.
Tänkte mig att på kvällen (via en scen) ställa in en parameter som ställer Wall Plug att LED lyser när device är av. Samma scen som startar device. Sedan ha ett script som vid gryning ställer att LED-ring ska vara av när device är av. Men hittar inte vilken parameter jag i så fall ändrar och hur man ändrar parametrar via luup-script.
 
@pb76

Du kör med Vera oxå eller HC2
 
Jepp. Kör också en Vera Lite.
 
@Hek

va jag förstått på lite forum så kör du flera tempsensorer mot samma fibara modul.
Hu lyckas du få fram flera givare, Har testat både mot Min dörrkontakt samt fibaros univesalgivare
men lyckas bara få upp en på vardera, Men borde bli 2.. Har olika givare på bägge, så borde inte vara trasiga sensorer, om man inte har mega otur..
 
Det var bara att koppla in dom parallellt på universalsensorn och inkludera sensorn igen. Jag har inte provat mer än en på dörrsensorn.

En av mina sensorer pajade för en tid sedan (frys garage) och först igår dök ett paket upp med nya sonsorer upp från kina. Det tog typ 1,5 månad...

Fick förresten min Fibaro RGBW controller idag men har inte hunnit labba med den än. Behöver köpa en 12V RGBW ledlist och det är en salig röra på aliexpress om man skall handla därifrån. Helst IP65. Behöver nog göra mer research innan jag vågar mig på ett köp. Vore cool att lysa upp vår vita mexitegelvilla och välja färg efter årstid :)
 
När du säger inkludera sensorn igen menar du då plocka bort å lägga till den mot vera igen??

Ja min RGB controller lär nog dyka upp här i morgon.. så det skall bli kul å se om det funkar..
Fast tror ju det lär behövas någon snygg plugin innan det blir riktigt bra.. där man bara kan välja fär via typ en palett
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.