815 684 läst · 1 749 svar
816k läst
1,7k svar
Villa Svarthem, Totalrenovering av 70-talshus
Det blir en standardlösning med vitlackad MDF smyg och foder. Även på fönstret i gipsväggen.sjöström skrev:
Ska byta de fönstren vid tillfälle så vill inte gipsa in dem, blir lättare att riva lite MDF istället för inspacklad gips...
Kommer ni ihåg detta:
Tänkte göra klart trappan i helgen och då är det även dags att göra klart dessa spottar. Tänkte ha 4-5 st längs väggen ner för trappen å kanske några uppe i hallen.
Just nu har jag lagt på första lagren med latex på pluggen och målet är att ha gjutformens ena del klar idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte göra klart trappan i helgen och då är det även dags att göra klart dessa spottar. Tänkte ha 4-5 st längs väggen ner för trappen å kanske några uppe i hallen.
Just nu har jag lagt på första lagren med latex på pluggen och målet är att ha gjutformens ena del klar idag.
Väntar med spänning på dessaerik_n skrev:Kommer ni ihåg detta:
[bild]
Väntar också ,tar du beställningar?
Formdel 1:
Den är ju inte speciellt vacker på utsidan... Men...
...det är ju insidan som räknas
Del 2 ligger just nu och härdar. Resultatet på den får vi se imorgon!
Logga in
Skapa konto
Den är ju inte speciellt vacker på utsidan... Men...
Logga in
Skapa konto
...det är ju insidan som räknas
Del 2 ligger just nu och härdar. Resultatet på den får vi se imorgon!
46 armaturer som har 46 ljuskällor ;-)
Kan meddela att jag håller på att testa en produkt från Jung som gör att du kan styra radiobus genom din iPhone. Så se till att ha en nätverkskabel vid centralen ;-)
Jag skulle även råda dig att ha en moduls mellanrum mellan iaf dimmeraktorerna. Kan göra så att dom håller betydligt bättre livslängd.
Kan meddela att jag håller på att testa en produkt från Jung som gör att du kan styra radiobus genom din iPhone. Så se till att ha en nätverkskabel vid centralen ;-)
Jag skulle även råda dig att ha en moduls mellanrum mellan iaf dimmeraktorerna. Kan göra så att dom håller betydligt bättre livslängd.
Låter ju onekligen spännande! Visst är det så att Gira och Jung bygger på samma komponenter?atomlab skrev:46 armaturer som har 46 ljuskällor ;-)
Du få skriva en rad om hur det funkar med iOS-styrning när du testat klart!
Då får jag ta och städa upp lite i centralen helt enkel, tack för tipset.
Hoppar faktiskt över radiobus i resten av huset. Vill egentligen ha det överallt men har inte samma behov av scener annat än i vardagsrum och kök. Så i resten av huset blir det återfjädrande tryckknappar och eltako dimmers. Lite snällare mot plånboken också...