Tjenare du skicka ett medelande till "zeb" på forumet, han skrev iaf så här i en annan....
" Nu har jag inte tabellen framför mig men jag tror att 4m kan vara OK för 45*195, jag har tre meter på 170*45 och det är ok. "
" Nu har jag inte tabellen framför mig men jag tror att 4m kan vara OK för 45*195, jag har tre meter på 170*45 och det är ok. "
Lyfter denna tråd då den svarar på mångas frågor och passar på att ställa en följdfråga till forumets alla kunniga.
Påverkas bärighet och spännvidder på golvreglarna och bärlinor om man fäster golvreglarna med balkskor mellan bärlinorna?
I mitt altan bygge kommer jag inte att ha utrymme att bygga högre än ca 200 mm och således kommer jag att behöva sätta golvreglarna med balkskor mellan bärlinorna.
Påverkas bärighet och spännvidder på golvreglarna och bärlinor om man fäster golvreglarna med balkskor mellan bärlinorna?
I mitt altan bygge kommer jag inte att ha utrymme att bygga högre än ca 200 mm och således kommer jag att behöva sätta golvreglarna med balkskor mellan bärlinorna.
Mina gymnasiekunskaper i hållfasthet är ringrostiga, men jag vill minnas att det gör skillnad... Om det i praktiken gör någon märkbar skillnad på ett altangolv låter jag dock vara osagttomas_mandorf skrev:Lyfter denna tråd då den svarar på mångas frågor och passar på att ställa en följdfråga till forumets alla kunniga.
Liknande trådar
-
Behöver lite hjälp med Excel (web) och pivot-tabeller...
Teknik -
Arrendevärde. Finns det tabeller? Hur är avtal utformade?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Materialtabeller
Byggmaterial & Byggteknik -
Storlek på takreglar - tabeller?
Tak & Vind -
Räntetabeller?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.