Ska nu snart montera aluminium avslutningslist, fick tillslut tag på passande ytterhörn till listerna, bra o slippa girera listerna 45grader plus blir igen vass kant.
Är dock inte helt säker på hur man får dessa hörn att sitta fast ordentligt i listerna.
Någon som har några erfarenheter att dela med sig ?

Verkligen ingen som gjort samma sak o kan dela med sig ? :-/

Om du menar en kvartsrund kakelist till 90 graders ytterhörn så finns det ett par trådar några sidor tillbaka. Tror dom hette "kakellist i plast" och "hörnlist och kakel". Sorry, är fortfarande kanska färsk användare och kan därför inte bifoga de gamla trådarna :-[

fick tillslut tag på passande ytterhörn till listerna
Är dock inte helt säker på hur man får dessa hörn att sitta fast ordentligt i listerna
Förstår inte citaten :-[
Men du har köpt en sån här list http://www.kgcverktyg.se/se/produkter/kakellister/inspiration/ så lägger man listens läpp i bruket under kaklet.  Blir kanonsnyggt.
Lycka till !

Jepp var en kvartsrund list. Och vad jag eg. undrade var gällande hörn mellan 2 lister, var inne i butiken där jag köpte listerna o frågade och de sa att det bara var att fixera hörnen i fixet. Så det löste sig iaf :)

• mindre_hrn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser fint ut Nallebjörn!
Synd att jag inte köpte såna lister till mina kanter bara :'(
Det får bli i nästa badrum om 20 år

Åhhå ! Visste inte det fanns såna hörn... trodde det var själva listen. Det skulle man vetat om då man behövde :'(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.