Håller, äntligen, på att slutföra mardrömsprojektet "bygg ditt eget badrum från början". Projektet har varit kantat av aallt som kan gå snett när en hammare kommer i mina händer, jag är en sådan med tummarna mitt i näven. Men, som sagt, nu närmar jag mig slutet och i går kväll skulle badkaret monterar! En enkel sak, blandaren skall på plats och vatten kopplas in, trodde jag! Jag drog sönder blandaren!!!!!!!!! 3 500:- åt h-vete!!!!

Jag ska inte beklaga mig, pengar är en världslig sak! Det som gör mig frustrerad är.... mig själv tror jag! Nåja, jag får kalla det lärpengar! Jag brukar skoja med min fru och säg att jag ska ta friår och jobba svart som badrumsbyggare!!! Det enda jag behöver är ett glatt humör, en bra försäkring sam detta underbara forum!!!

Tack för alla bra och inspirerande inlägg som hjälp mig att komma över och förbi alla hinder som ställts upp på vägen!

Ps. Någon som har en snygg sargblandare till ett bubbelbad till övers? Ds
 
Det där är sånt som händer, inget att hänga läpp för. Som du själv säger, inte ens ekonomiskt är det en katastrof - jämför med vad det kostat om du tagit hjälp att montera blandaren (eller hemska tanke, bygga hela badrummet).

....men visst, frustrerande är det.... ;)
 
Du är ensam om att göra misstagen, för hos oss är det alltid en nära bekant som gör dem :cool:
T.ex. när man skruvar dit handfatet för 6.000 och när man går in badrummet en timma senare så syns en stor spricka. Sånt händer ju aldrig mig ;)
 
Törs man säga det.... kul att det finns andra som gör misstag!!!! Jag renoverade sovrummet för en tid sedan och skulle bruta loss en regel med hammaren. Hammaren for ur näven och rakt ut igenom det ny-installerade fönstret!!!! 2 700:- för att roa grannen!!!
 
byggare_Bob skrev:
Törs man säga det.... kul att det finns andra som gör misstag!!!! Jag renoverade sovrummet för en tid sedan och skulle bruta loss en regel med hammaren. Hammaren for ur näven och rakt ut igenom det ny-installerade fönstret!!!! 2 700:- för att roa grannen!!!
Ok, nu är det dags att lyfta bloopers tråden..... ;)
 
Vi kanske skall ha en helt egen sektion för byggbloopers.

Jag räknar kallt med att bidra med massor på det temat när jag drar igång mitt bygge på alvar. ;D :-[ :-/

/Jonas
 
Håll ut byggare bob!
Själv borrade jag hål i en ingjuten avsloppstam när vi regalde upp för innertaket...... Höll på att sluta med två badrumsrenoveringar i stället för en. Men det lösta sig med plastisk metall, även kallad tugummimetoden!

Du kommer vara en tolt och lycklig man när projektet är klat - tro mig!

/a
 
Jonas_H skrev:
Vi kanske skall ha en helt egen sektion för byggbloopers.

Jag räknar kallt med att bidra med massor på det temat när jag drar igång mitt bygge på alvar.  ;D :-[ :-/
/Jonas
Som Mathias skrev ovan Det finns en blooperstråd under övrigt. ;)
 
Hej igen!

Jag ville bara säga det att livet leker..... Jag ringde de som tilverkar Casper badkar och berättade att jag dragit sönder blandaren! De menade, på skånska, att det är omöjligt att dra sönder den och att det är konstruktionsfel. Jag är en ärlig man och sa att det tyvärr är så att jag dragit sönder den och att jag vill köpa en ny. De hänvisade till återförsäljaren, K-rauta, för att göra en beställning. Jag pratar med Kvik som också säljer Casper om min belägenhet och de lovar att faxa Casper. Någon dag senare ringer en kille från fabriken i Lomma och vill ha mitt garantinummer och vidhåller att jag inte kan dra sönder blandaren......... vet inte vad jag ska tro. Idag kom en ny blandare, och hör och häpna...... det gick på garantin!!!!

Ska man snacka kundvård och skicklighet i att följa upp en försäljning så måste jag få nämna Casperbad.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det var attans va du var ärlig, jag hade nog sagt "Ofasen, och här trodde jag att jag var stark när jag drog sönder blandaren, men skicka gärna en ny" och varit tyst sen. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.