Hej!

Är det någon här på forumet som vet (ungefär) vad en damsugartillsats till en DeWalt DW707 kostar. Jag menar alltså den adapter som går från de tre små spånutblåsen till damsugarslang...

/Jonas

Jag tror jag gav 450 eller nått sånt, kan vara 450 plus moms men jag tror inte det.

/Kent

Köpte en sån för 2 år sedan och har också för mig att en 500-hundring skall räcka - du får ju bara 3 slangar + ett Y men det funkar faktiskt. Använder den alltid inomhus ihop med Kärcher grovdammsugaren. Allt åker ju inte ner i påsen men det värsta hamnar där utom vid breda/djupa snitt - då funkar det knappt alls ;)

Tackar för det snabba svaret...

Då blir man inte helt skinnad, men ändå. 500 spänn för lite plastslang...

/Jonas

Jag gjorde en egen konstruktion av litet slang (finns bla på Bauhaus i metervara), 32 mm vita avloppsrör, kontaktlim, smältlim, silvertejp osv. Anslutningen mellan slang och dammsugare svarvade jag av styv PVC på jobbet. Det borde gå att improvisera något enklare av nåt gammalt skrot man kan hitta.

Jag vägrar lägga 500 på nåt så enkelt man kan göra själv, dessutom med bättre resultat. Däremot kan jag tänka mig att lägga 5000 på en Festosåg. Det gäller att vara snål på rätt ställe!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.