SNÅL-penslar, gör om köp rätt ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jonatan79 skrev:
SNÅL-penslar, gör om köp rätt ;)
😂😂😂
 
Källartak hämtades igår efter jobbet.. DSC_1214.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känner jag lär återta kontrollen över garaget... :surprised:
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Kommit hem från Italien och lagt ett par Peroni på kylning inför kvällens middag.
Men för att vara on topic så har jag fått en liten isolerskiva på rätt plats :)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Bytt säkerhetsventil till varmvattnet (sak femtielva man aldrig behöver tänka på som lägenhetsboende i hyresrätt). Nu behöver jag bara en bit kopparrör till avloppet...

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
D09
Monterat ner byggställning, skulle flytta traktorn vevade och fick mig en smäll av veven 😂

Så denna fredag är jag på sjukan.. Imponerade att man var inne på röntgen på 20 min, remiss från kassan 👍 handleden som fått sig en smäll men nu ska traktorn ut. Våld i nära relationer är inte ok 😎

Det är såhär man startar semestern 😁
 
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Fick upp regnhuven på skorstenen idag. Blev inte som jag tänkte mig. Vettesjutton hur det där ser ut egentligen..

Fungerar gör det nog. Men blev det snyggt? 20160708_202856.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
D09 skrev:
....men nu ska traktorn ut.
NU kommer det fina sommarvädret, äntligen :D Skit i att kolla i kaffesumpen eller efter gamla aborrar. Detta är TECKNET. :D

Hoppas handleden kryar på sig!
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
D09
mexitegel skrev:
NU kommer det fina sommarvädret, äntligen :D Skit i att kolla i kaffesumpen eller efter gamla aborrar. Detta är TECKNET. :D

Hoppas handleden kryar på sig!
Hoppas ni vänjer er vid det nya klimatet

PS. Handleden klarade sig från skelettskador etc så det var bra. Den är inte riktigt funktionell än men borde vara en rejäl stukning. Snålfan som jag är som inte köpte nytt batteri 😂


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Y
Fick plötsligt för mig att börja skrapa av all färg-rinn på huset bakre långsida. Betyder att hela väggen måste målas igen.

Inombords hör jag... stopp, skrapa inte, du kommer inte hitta en målare, och du kommer inte måla själv heller....

Men men.. :confused:

------

Berörande Holmbergs fallskärm-huv så tycker jag den var okej och att något matchande skulle vara över den borte med. :p (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Har inte gjort så mycket men Skandia hade kampanj på ett nytt badtuaggregat och eftersom vårt gick sönder i vintras så blev det köp. 1095kr + Moms för ett 6kW, känns som ett kap 👍
 
Yrrol skrev:
Fick plötsligt för mig att börja skrapa av all färg-rinn på huset bakre långsida. Betyder att hela väggen måste målas igen.

Inombords hör jag... stopp, skrapa inte, du kommer inte hitta en målare, och du kommer inte måla själv heller....

Men men.. :confused:

------

Berörande Holmbergs fallskärm-huv så tycker jag den var okej och att något matchande skulle vara över den borte med. :p (y)
Jag nu när du säger det så borde dom vara matchande.. Den bortre är en liten styggelse hehe. Plötsligt fick man en till sak på attgöralistan.
Men det hade kanske gjort sig bäst med präriehuvar
 
jonmo skrev:
Jag har idag lagat färdigt min Hilti TE6 C, som jag kom över i risigt skick utan fungerande slag. Aldrig gjort något sånt här tidigare, så jag känner mig rätt nöjd. Skall fixa en separat tråd om detta när jag är helt färdig.

[bild]
Efter att ha gått från inga slag till bara slag har jag nu lyckats få till slag när det är meningen! Projekttråd på gång!
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Igår såg det ut så här... Jag som inte tänkte helt klart...
DSC_1215.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag insåg jag det var slut på HQ skarvklämmor.. Men en Wago löste det, iaf tillfälligt. :)

DSC_1219.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Börjat spika panel.

20160709_151507.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ghoti och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.