peternicklas
Ställ den plant tryck 2 på knappsatsen och sedan 5 så nollas gyrot.
Prova om detta hjälper. Laddstation och öar ska inte skapa några problem. Normalt så släpper den en ö efter c:a 1,5 varv. Mindre justering på slingan ändrar hur den klipper.
 
peternicklas
depalma skrev:
Ring supporten. HP Verktyg.
0451381987
 
peternicklas skrev:
Ställ den plant tryck 2 på knappsatsen och sedan 5 så nollas gyrot.
Prova om detta hjälper. Laddstation och öar ska inte skapa några problem. Normalt så släpper den en ö efter c:a 1,5 varv. Mindre justering på slingan ändrar hur den klipper.
Tack för tipset med gyrot det måste jag prova. Hade den släppt efter bara ett 1,5 varv så vore det inga problem. Den bara kör runt och runt. Jag har också märkt att när den kör över tråden som gå mellan de två öarna i kombination så stannar den kort och byter riktning på ca 20-30 grader. Det tycker jag är lite märkligt. Är det idé att ta bort kombinationen och göra två individuella öar?
 
peternicklas
Farbror Abraham skrev:
Tack för tipset med gyrot det måste jag prova. Hade den släppt efter bara ett 1,5 varv så vore det inga problem. Den bara kör runt och runt. Jag har också märkt att när den kör över tråden som gå mellan de två öarna i kombination så stannar den kort och byter riktning på ca 20-30 grader. Det tycker jag är lite märkligt. Är det idé att ta bort kombinationen och göra två individuella öar?
Kabeln ligger inte intill varandra, måste ligga sida vid sida när de går till öar.
 
peternicklas skrev:
Kabeln ligger inte intill varandra, måste ligga sida vid sida när de går till öar.
Intill varandra ligger ju kablarna men menar du att det måste typ vara 1 cm mellan dem? Nu har kablarnas isolering kontakt med varandra. Kabeln är inte nedgrävd utan jag har använt peggarna som ingick.Kablarna går i samma peggar både till ön och tillbaka.
 
peternicklas
Utan avstånd. Kolla även så att de inte är tvinnade. Står i manualen hur de ska ligga för att bli rätt.
 
Missförstod vad du skrev. Trodde du menade tvärtom. Jag får dubbelkolla kabeln.
 
Jag hade samma böj på min klippning. Fick tipset om 2,5 och efter det så går den mycket rakare.
Jag har även en dubbel Ö och den funkar utan problem.
Testade tidigare att ställa klipparen vid öarna och trycka hem den, efter ca1,5-2varv så släppte den och letade slingan på annat håll.
Jag har inte sett om den stannar vid övergången mellan yttre slingan och öarna. Klippningen ser jämt och fint ut runt parallell kablarna.
 
Jag klippte lite kanter mes vanliga klipparen igår och har lyckats få kabelbrott. Dock hittar jag fan inte var :( nån som vet nåt verktyg man kan köpa ?

Hur går det med mjukvaru-uppdateringen?
 
rickjung skrev:
Jag klippte lite kanter mes vanliga klipparen igår och har lyckats få kabelbrott. Dock hittar jag fan inte var :( nån som vet nåt verktyg man kan köpa ?
Undrar om det skulle gå att köra med "Fasen" felsöknings pennan.
Starta vid laddstationen och följ kabeln runt.

Den fungerar när man felsöker julgransslingor.
 
gizmo007 skrev:
Undrar om det skulle gå att köra med "Fasen" felsöknings pennan.
Starta vid laddstationen och följ kabeln runt.

Den fungerar när man felsöker julgransslingor.
Tyvärr ej för lågspänning .
 
rickjung skrev:
Jag klippte lite kanter mes vanliga klipparen igår och har lyckats få kabelbrott. Dock hittar jag fan inte var :( nån som vet nåt verktyg man kan köpa ?

Hur går det med mjukvaru-uppdateringen?
Det går att felsöka med en vanlig batteri driven AM-radio. Bara att dra ur ena kabeln ur laddstationen och sen följa kabeln tills brus signalen försvinner.
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
dampa skrev:
Det går att felsöka med en vanlig batteri driven AM-radio. Bara att dra ur ena kabeln ur laddstationen och sen följa kabeln tills brus signalen försvinner.
Åfan. Nån spec frekvens ?
 
rickjung skrev:
Åfan. Nån spec frekvens ?
Nä bara att vrida lite tills man hör signalen från kabeln
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.