Nu har jag fått instruktioner om hur man gör för att återställa maskinen. Det var viktigt att först tömma kartorna, sen återställa fabriksinställningarna. Sen skulle man ta ur den röda huvudnyckeln på undersidan av maskinen och ta ur strömmen ur laddstationen. Vänta några minuter, sätta i nyckeln, sätta i maskinen i laddstationen, och till sist sätta i strömmen i laddstationen.

Sen fungerade karteringen.
 
  • Gilla
silva och 1 till
  • Laddar…
Formel1 skrev:
Verkar ju grymt om den tar 40%:D och att den klara smala passager, kan du inte lägga upp en film på hur din går i slänten eller ta lite foton på hur det ser ut.
Jag har lagt upp en film här. Jag menar att det borde vara ca 40%, 80cm på 2m. Som ni ser hade jag ställt den alldeles för lågt först, på höjd 2, och det gjorde att det blev jätterandigt....eftersom det var lite långt. Den är uppställd på höjd 5 nu...

[video=youtube;ahyLd6GkplE]http://www.youtube.com/watch?v=ahyLd6GkplE[/video]
 
  • Gilla
Gudahov och 1 till
  • Laddar…
raderarn skrev:
Jag har lagt upp en film här. Jag menar att det borde vara ca 40%, 80cm på 2m. Som ni ser hade jag ställt den alldeles för lågt först, på höjd 2, och det gjorde att det blev jätterandigt....eftersom det var lite långt. Den är uppställd på höjd 5 nu...

[video=youtube;ahyLd6GkplE]http://www.youtube.com/watch?v=ahyLd6GkplE[/video]
Jovisst klarar den slänten hyffsat men den verkar köra mer slumpartat än linjärt ser det ut som, eller hur brukar den klippa slänten?
 
  • Gilla
Formel1
  • Laddar…
MBygga skrev:
Jovisst klarar den slänten hyffsat men den verkar köra mer slumpartat än linjärt ser det ut som, eller hur brukar den klippa slänten?
Joda, den klipper linjärt, men i olika omgångar......i fyra sekvenser åt olika håll....

Men nu har jag stött på patrull igen.....

Den hittade inte hem till laddstationen, så jag tänkte att jag skulle göra en ny kartering, då händer det här:

[video=youtube;tN3fh2MPk6E]http://www.youtube.com/watch?v=tN3fh2MPk6E[/video]

Det har hänt några gånger tidigare, men det löste sig genom den totala återställningen, men det känns ju ändå sådär....
 
Känns som Bosh har en hel del att jobba med på sin klippare...
De var allt lite snabba ut med lanseringen av den
 
mortimer skrev:
Känns som Bosh har en hel del att jobba med på sin klippare...
De var allt lite snabba ut med lanseringen av den
Hoppas nu bara att Bosch läser våra inlägg och åtgärdar felen fort som fa... så vi får nya uppdateringar!
 
Jag ska få en ny maskin att testa med. Jag ska bara se till att dra ur strömmen ur laddstationen, bara packa ur själva klipparen ur kartongen, och ställa dit den. Detta för att se om det är fabrikationsfel på min maskin.

Jag måste säga att Bosch hela tiden varit bra att ha och göra med. Detta är ju helt ny teknologi, och jag har förståelse för om det krånglar. Jag känner att jag har en månad till på mig att trimma in maskinen så att den är i toppform inför våren :)
 
mortimer skrev:
Känns som Bosh har en hel del att jobba med på sin klippare...
De var allt lite snabba ut med lanseringen av den
Och ändå inte då de ju kom två-tre månader senare än först utlovat, men nu förstår man kanske varför ...
 
Tack för filmerna, intressant att den ändå klarar av så branta backar det bådar gott för min trädgård(y)
Hoppas nu att den nya klipparen fungerar för dig... väntar med spänning på resultatet!
 
raderarn skrev:
Jag ska få en ny maskin att testa med. Jag ska bara se till att dra ur strömmen ur laddstationen, bara packa ur själva klipparen ur kartongen, och ställa dit den. Detta för att se om det är fabrikationsfel på min maskin.

Hur går det med en nya maskinen, fått den ännu?
 
Formel1 skrev:
Hur går det med en nya maskinen, fått den ännu?
Tyvärr, inte än....
 
raderarn skrev:
Jag måste säga att Bosch hela tiden varit bra att ha och göra med. Detta är ju helt ny teknologi, och jag har förståelse för om det krånglar.
Vilken Bosch support använde du? Har ett par frågor jag skulle vilja ha svar på....
 
INDEGO skrev:
Vilken Bosch support använde du? Har ett par frågor jag skulle vilja ha svar på....
Fick tag på Bosch supporten idag. Deras kontaktsida ligger under http://www.bosch-pt.se/trädgårdsredskap/ Skickade ett mejl och blev uppringd...Snabbt jobbat kan man säga.

Mina frågor handlade om mjukvaran i maskinen och hur den uppgraderas.
 
INDEGO skrev:
Fick tag på Bosch supporten idag. Deras kontaktsida ligger under [länk] Skickade ett mejl och blev uppringd...Snabbt jobbat kan man säga.

Mina frågor handlade om mjukvaran i maskinen och hur den uppgraderas.
Fick du något vettigt ur dom?
Jag funderar nämligen på samma sak.
 
Granfot skrev:
Fick du något vettigt ur dom?
Jag funderar nämligen på samma sak.
Min fråga var om de har ngn sida för uppgradering av mjukvaran.

De har ingen webbsida för uppgradering för än till nästa säsong. Om man har problem idagslägget så kontaktar man dom och de löser problemet antingen med en ny maskin eller ny mjukvara via SD-kort beroende av vilket problem som man har. Jag kontaktade dem via http://www.bosch-pt.se/trädgårdsredskap/
 
Redigerat:
  • Gilla
M J och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.