1 160 658 läst · 6 151 svar
1161k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Nu har jag fått instruktioner om hur man gör för att återställa maskinen. Det var viktigt att först tömma kartorna, sen återställa fabriksinställningarna. Sen skulle man ta ur den röda huvudnyckeln på undersidan av maskinen och ta ur strömmen ur laddstationen. Vänta några minuter, sätta i nyckeln, sätta i maskinen i laddstationen, och till sist sätta i strömmen i laddstationen.
Sen fungerade karteringen.
Sen fungerade karteringen.
Jag har lagt upp en film här. Jag menar att det borde vara ca 40%, 80cm på 2m. Som ni ser hade jag ställt den alldeles för lågt först, på höjd 2, och det gjorde att det blev jätterandigt....eftersom det var lite långt. Den är uppställd på höjd 5 nu...Formel1 skrev:
[video=youtube;ahyLd6GkplE]http://www.youtube.com/watch?v=ahyLd6GkplE[/video]
Jovisst klarar den slänten hyffsat men den verkar köra mer slumpartat än linjärt ser det ut som, eller hur brukar den klippa slänten?raderarn skrev:Jag har lagt upp en film här. Jag menar att det borde vara ca 40%, 80cm på 2m. Som ni ser hade jag ställt den alldeles för lågt först, på höjd 2, och det gjorde att det blev jätterandigt....eftersom det var lite långt. Den är uppställd på höjd 5 nu...
[video=youtube;ahyLd6GkplE]http://www.youtube.com/watch?v=ahyLd6GkplE[/video]
Joda, den klipper linjärt, men i olika omgångar......i fyra sekvenser åt olika håll....MBygga skrev:
Men nu har jag stött på patrull igen.....
Den hittade inte hem till laddstationen, så jag tänkte att jag skulle göra en ny kartering, då händer det här:
[video=youtube;tN3fh2MPk6E]http://www.youtube.com/watch?v=tN3fh2MPk6E[/video]
Det har hänt några gånger tidigare, men det löste sig genom den totala återställningen, men det känns ju ändå sådär....
Jag ska få en ny maskin att testa med. Jag ska bara se till att dra ur strömmen ur laddstationen, bara packa ur själva klipparen ur kartongen, och ställa dit den. Detta för att se om det är fabrikationsfel på min maskin.
Jag måste säga att Bosch hela tiden varit bra att ha och göra med. Detta är ju helt ny teknologi, och jag har förståelse för om det krånglar. Jag känner att jag har en månad till på mig att trimma in maskinen så att den är i toppform inför våren
Jag måste säga att Bosch hela tiden varit bra att ha och göra med. Detta är ju helt ny teknologi, och jag har förståelse för om det krånglar. Jag känner att jag har en månad till på mig att trimma in maskinen så att den är i toppform inför våren
Fick tag på Bosch supporten idag. Deras kontaktsida ligger under http://www.bosch-pt.se/trädgårdsredskap/ Skickade ett mejl och blev uppringd...Snabbt jobbat kan man säga.INDEGO skrev:
Mina frågor handlade om mjukvaran i maskinen och hur den uppgraderas.
Min fråga var om de har ngn sida för uppgradering av mjukvaran.Granfot skrev:
De har ingen webbsida för uppgradering för än till nästa säsong. Om man har problem idagslägget så kontaktar man dom och de löser problemet antingen med en ny maskin eller ny mjukvara via SD-kort beroende av vilket problem som man har. Jag kontaktade dem via http://www.bosch-pt.se/trädgårdsredskap/
Redigerat: