3 799 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
När är bankernas räntejusteringsdagar?
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Ni som har tremånadersränta på era bolån. Jag undrar om någon har koll på när era bankers räntejusteringsdagar är.
Själv har vi vårt bolån hos SEB och de räntejusterar sina tremånadersräntor den tredje onsdagen i mars, juni, september och december, dvs den 18 mars, 17 juni, 16 september och 16 december.
Men hur är det på andra banker som Swedbank, Handelsbanken etc? Någon som vet?
Själv har vi vårt bolån hos SEB och de räntejusterar sina tremånadersräntor den tredje onsdagen i mars, juni, september och december, dvs den 18 mars, 17 juni, 16 september och 16 december.
Men hur är det på andra banker som Swedbank, Handelsbanken etc? Någon som vet?
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Tack spendera, någon som vet hur det är på Handelsbanken, Nordea och de andra bankerna?
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Lägger till ytterligare en fråga. Hur länge gäller rabatten på listpriset på era banker? Hos SEB gäller den 2 år men har för mig att den är 1 år och 6 månader på vissa banker. Hur är det på er bank?
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Ja, det är nog meningen att man inte ska ha koll på när rabatten plötsligt försvinner.
På SEBs internetbank hittar jag "villkorsändringsdagen" under respektive bolån. Har man flera bolån (vi har 5) kan man råka ut för 5 olika villkorsändringsdagar om man har otur.
Syns inte din/dina villkorsändringsdagar i Nordeas internetbank?
På SEBs internetbank hittar jag "villkorsändringsdagen" under respektive bolån. Har man flera bolån (vi har 5) kan man råka ut för 5 olika villkorsändringsdagar om man har otur.
Syns inte din/dina villkorsändringsdagar i Nordeas internetbank?
Ränteändringsdag syns, men villkorsändring tror jag inte står med, ska kika.
<edit>
Ränteändringsdag/villkors ändring är samma, 2015-04-15 nu.
Men jag undrar om rabatten ändras samma datum, tror inte det för då bör ju banken kunna säga att "du har rabatt tom xx-xx-xx.." och inte svara så svävande som nu.
Vet dock att det börjar bli dags att kolla när den ska 'omförhandlas'.
<edit>
Ränteändringsdag/villkors ändring är samma, 2015-04-15 nu.
Men jag undrar om rabatten ändras samma datum, tror inte det för då bör ju banken kunna säga att "du har rabatt tom xx-xx-xx.." och inte svara så svävande som nu.
Vet dock att det börjar bli dags att kolla när den ska 'omförhandlas'.
Redigerat:
Jag använder en fristående Sparbank och inte Swedbank direkt. Min ränterabatt gäller till nästa gång jag (eller banken?) vill förhandla om den. Jag tror min rabatt är från hösten 2010 eller 2012 och den har de ännu inte tagit bort eller ändrats. När jag pratade med banken om rabatten sist så sa de att den gäller tills vidare.
Liknande trådar
-
Vattenkokare för nära strömuttag?
El -
Hjälp! När slutar det lukta av asfalt? (Fuktisolering av källare)
Grund & Markarbeten -
Måla på tapet, hur funkar Nordsjö tapetstrip när den torkat
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan man bryta NCS 0500-N till snarlik NCS 0502-Y?
Färg, Måla & Tapetsera -
När måste man renovera badrummet?
Badrum