Vilken färg är snyggast på downlights?

• Vitt

21 Röster 67,7%
  • Borstat stål

10 Röster 32,3%
  • Antal röster
    31
  • Omröstningen stängd .
Har beslutsångest.

Ska man ha sina downlights vita eller i borstat stål? Vad är snyggast? De ska sitta i Vitlaserad takpanel respektive vitmålat gipstak. Ska sitta i alla husets rum utom sovrummen.

Vad tycker ni?

Tycker de är lite olika de där.. Har du andra rostfria detaljer i ett rum, tex i ett kök så kan de vara snyggt med rostfritt.. Men att ha många spottar generellt i ett helt hus så skulle jag nog köra på vitt.

Fast många väljer ju ändå rostfritt.. eller krom.. och de blir ju snyggt de me!.. Smaken är som baken... :D

Ja, det minskade ju inte min beslutsångest direkt :S

Det är inget mer i rostfritt förutom vitvaror/diskho och dörrhandtag i huset. 72 spottar totalt, LED-downlights.

Tycker just också att båda färger är snygga, så omröstningen får bli en bra riktlinje! Möjligen kan rostfria spottar kännas 90-tal? Men likaväl kan väl vita spottar kännas billigt kanske? Hmm...

Du får väl bryta trenden och ta nåt mer orginellt? Svart? Guld? :cool:

Jag tycker helt klart att man kan blanda i olika utrymmen t ex tvättstuga, bad , kanske kök mm köra borstat medans man kör vitt i hall vardagsrum allrum sovrum och liknande.

Om köket och vardagsrummet går ihop skulle jag (har gjort) köra på vitt.

Jag skulle inte bry mig alltför mycket om det matchar vitvaror mm.

Jag röstar på vitt och har själv valt det till mitt hus. Med många spot i taket och avvikande färg (rostfritt) kan de ge ett rörigt intryck.

Hemmakatten
Vitt. Vi har downlights i vårt vita trätak i hela huset. Vitt ger lugnast intryck.

Spraymåla metallic-lila med svarta prickar? Smaken är som baken...

Vita.

Helt klart vita, tycker att spottar i tak generellt ger ett rörigt intryck (men bra belysning) så försök tona ner dem.

Vi kör borstat MEN detta är mycket tackvare att vi även har borstat när det gäller ljusregleringen. Dock har vi alla uttag i vitt då vill att dem ska vara så diskreta som möjligt.

Ett annat tips är att inte sätta in för många! Det felet gjorde jag, kanske pga att jag e elektriker!?

hjerpe skrev:
Ett annat tips är att inte sätta in för många! Det felet gjorde jag, kanske pga att jag e elektriker!?
haha, yrkesskada? Vi blir tvugna att ha ganska många oxå, det p g a av att det är 6W LED (motsvarande 30W halogen), vi har inte utrymme för 9-wattare, så då blir det en hel del.

Vitt verkar ju leda ganska bra bland er tycker jag, det blir absolut ett diskretare intryck då taken är vita. Ska tänka ett par dagar till innan beställning, och då läser jag av omröstningen här innan, om det kommit in något revolutionerande som talar för chrome.

Många tack för argumenten!

Redigerat:
Fördelen med borstat stål är att de inte blir gula med tiden som lackade vita spottar kan bli.
Jag kör på borstat! :)

MVH
Peter Z

Jag är själv i det valet. Ska ha 12V 20W Hide a Lite spottar.
Jag ska ha 9 i köket, 10 i hallen och 3 på toan.
Det lutar åt vita för att få det mer diskret.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.