... för att registrera alla utgifter på huset under renovering mm. Dvs så man enkelt kan kontrollera vad allt kostat utan att behöva gå igenom kvitto/räkningshögen? Är det en egenknåpad excelmall eller är det ett program?

Eller har man ett program/excelmall för att hålla koll på alla husets kostnader, dvs även typ vatten, el mm? Eller splittar ni detta?

Tar gärna emot tips och ideér då jag är osäker på hur jag skall börja samt lägga upp det på bästa sätt!
 
Hej!
jag gjorde en enkel excel, jag bifogar den.
Känn dig fri att använda/ändra efter ditt proj.

Visa bilaga budget.xls
 
Jag lägger bara in allt i en excel-tabell med följande rubriker:

Datum, Leverantör, Projekt (Badrum, bastu, kök etc), Typ (verktyg, förbrukning, inventarie etc), Beskrivning, Belopp.

Sen gör jag en pivot-tabell för att kunna se datan från den vinkel jag önskar.

Se bifogad fil för exempel.
 
Tack,

cust3000 jag skall kolla på den senare.

Algen, jag ser inte den bifogade filen!
 
Få se om jag lyckas bättre nu...


Edit: Märkligt, tycker jag har fått med filen men när jag skickar inlägget är den inte med...
 
algen, jag hade samma problem. jag fick dra ner en rullgardinsmeny för att infoga filen, filen ligger under din profil, 1.)-->redigera--->avancerat läge--->"gem"(klicka på "nerpilen" bredvid gemet. sen ser du de bifogade filerna. (finns den inte, bifoga den igen med att trycka på gemet (inte nerpilen bredvid) sedan enligt 1.)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.