7 989 läst · 10 svar
8k läst
10 svar
ROT-avdrag vid byte av el-varmvattenberedare
Arbetskostnaden ska gå bra.
Till och med rengöring av vasstak ger rätt till ROT-avdrag.
Den här länken borde finnas med i en klistrad tråd om ROT-avdrag
http://www.skatteverket.se/fastighe.../rotarbete.4.58a1634211f85df4dce80009465.html
Den här länken borde finnas med i en klistrad tråd om ROT-avdrag
http://www.skatteverket.se/fastighe.../rotarbete.4.58a1634211f85df4dce80009465.html
Nej, vi behöver inte duscha kallt d^_^b Huset har varit 2 lägenheter tidigare så vi har en 50 l beredare på bottenvåningen där vi har toalett, dusch och en liten tvättstuga. Däremot får vi bära varmvatten til köket för att diska.
@joflopp: den länken har jag lusläst och blev inte ett dugg klokare. Det fattas mängder av saker i den. Det som retar mig mest är exempel på (kopierat från din länk)
"INSTALLATION
Installation av maskiner och inventarier ger inte rätt till skattereduktion. Exempel på installation av inventarier är inkoppling av tvättmaskin, diskmaskin, torktumlare, kyl, frys, spis, larm och parabolantenn."
Vad finns det mera??
Den länken finns som inlägg #80 i den klistrade tråden om Husavdrag
@joflopp: den länken har jag lusläst och blev inte ett dugg klokare. Det fattas mängder av saker i den. Det som retar mig mest är exempel på (kopierat från din länk)
"INSTALLATION
Installation av maskiner och inventarier ger inte rätt till skattereduktion. Exempel på installation av inventarier är inkoppling av tvättmaskin, diskmaskin, torktumlare, kyl, frys, spis, larm och parabolantenn."
Vad finns det mera??
Den länken finns som inlägg #80 i den klistrade tråden om Husavdrag
Mjo, men nu förekommer det även exempel på en hel del installationer som är avdragsgilla. Dessutom faller väl inte en VVB in under inventarier på samma sätt som parabolantenner och torktumlare gör?
O.T. En klistrad tråd med 310 inlägg är i min mening meningslös. Jag tänke mig mer en klistrad tråd i samma anda som de som Jon_h gjort i Badrumsforumet.
O.T. En klistrad tråd med 310 inlägg är i min mening meningslös. Jag tänke mig mer en klistrad tråd i samma anda som de som Jon_h gjort i Badrumsforumet.