1 218 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Utfyllands material
Hej!
Vad kostar "vanlig" utfyllnad?
Vi ska ha det där vi har tänkt oss gräsmatta.
Ska vi få det precis så vi vill ha det så behöver vi cirka 700 kubik. Är det ens något att tänka på?
Mvh
Vad kostar "vanlig" utfyllnad?
Vi ska ha det där vi har tänkt oss gräsmatta.
Ska vi få det precis så vi vill ha det så behöver vi cirka 700 kubik. Är det ens något att tänka på?
Mvh
Redigerat:
Det är ju ingen farlig höjd att hantera. Jag brukar rekommendera att man har 15 cm jord under gräsmattan. Under det så kan man ha någon typ av fyllningsmassor med inte allt för stora stenar (ska gå att gräva upp för hand) ned till ca 1 meter. Under det kan man fylla med större stenar om man har sådanna. Tanken med detta är att vill man plantera ett träd eller så så ska det gå att gräva gropen för det utan att behöva en grävare.
Är det i ett nybyggnadsområde ni behöver massor så sätt upp en skylt!. Kan ge bra resultat och sen så prata med lokala åkerier och entreprenörer, de får ju massor över lite då och då och då kan man göra kap
Är det i ett nybyggnadsområde ni behöver massor så sätt upp en skylt!. Kan ge bra resultat och sen så prata med lokala åkerier och entreprenörer, de får ju massor över lite då och då och då kan man göra kap
Liknande trådar
-
Vad ska jag använda för material när jag lagar trappsteg utomhus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Typ av fästmaterial i lättbetong vid takmontering av gardiner?
Material för mellanvägg i 70-tals stuga
Vilka företag suger ut material från torpargrund?
Grund & Markarbeten -
"Vitsten" byggmaterial?
Stenhus