Jag vill köpa en ny vedanläggning och ska köpa ett helt paket.
Vilket e det bästa vedpaketet för max 50 000:-?

Jag har ett bra isolerat hus med 3-glas runt om och ska lägga in v-slingor på hela nedervåningen.

Snälla hjälp mej hitta ett bra system!!!!!!

Vad ska ingå i 50.000?

Panna, acktank + laddkoppel? Eller ska v-slingor mm också ingå i priset? Ta f.ö. en titt i sektionen biobränsle där vi debaterar olika pannor för fullt. :)

Jag har fått en offert på en ladan 25kw + 2st 750 liters oisolerade tankar + vv-beredare + ladomat 21 + säkerhetsventil panna + elpatron 6kw + shuntautomatik peromatik CBJ för ca 45000:-
Jag tyckte att detta verkade lite lite med en 25 kw panna så jag bad om en 40 kw istället och då säger säljaren att det e för mycket kapacitet för mitt hushåll på 180 kvm.

SÄLJARE:

Du får gärna en 40 kW istället om du önskar men då har du rejält med överkapacitet.
Fördelen med 2 tankar är att på våren då man inte behöver värme stänger man av den ena tanken
och kör med elpatron för tappvatten I den andra, på det viset behöver man inte elda samt sparar
energi.
För Ladan 25 kW är det lagomt med 1400l. Köper du en 40 kW kan du koppla ytterligare en 750l
senare om du vill.
Ett annat alternativ som kanske är vettigare om du vill ha en 40 kW är att ha en 750l tank med tappvattenberedare och en slavtank på 1300l den har måtten 1000x1900 och kostar 7500 + moms.

Låter det som ett intressant paket med en 40 kw ladan och 1 750L + 1 1300L tank som ett bra paket?

Ok, har redan svarat på detta inlägg.
Enklare om du inte postar samma sak på flera ställen. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.