1 149 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Fast grytunderlägg på lamintskiva
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 606 inlägg
Ni kan ju fundera på den varianten MAT-Tina hade i sitt TV-kök:
Små dubbar som skruvas/spikas ner i skivan i ett rutnät, kanske 50x50mm. Det borde räcka med 3-4mm höga och 6-7mm skalle.
Små dubbar som skruvas/spikas ner i skivan i ett rutnät, kanske 50x50mm. Det borde räcka med 3-4mm höga och 6-7mm skalle.
LG tar "ett par tusen" för att sätta dit dessa pluppar. Man borrar HELT lodrätt, slår i en mutter och gängar därefter i pluppen som har en o-ring på undersidan för att täta och för att kunna hålla rent.
Köper jag plupparna själv kostar de 65-70 spänn styck.
Den vertikala borrningen är oerhört viktig. Ett snett hål ger en sned plupp och en o-ring som inte helt tätar
Hoppas min köksleverantör kan göra detta i efterhand.
Måste dessutom ha pluppar att ställa ugnsplåtarna på ju...
/L
Köper jag plupparna själv kostar de 65-70 spänn styck.
Den vertikala borrningen är oerhört viktig. Ett snett hål ger en sned plupp och en o-ring som inte helt tätar
Hoppas min köksleverantör kan göra detta i efterhand.
Måste dessutom ha pluppar att ställa ugnsplåtarna på ju...
/L
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 606 inlägg
Rostfria vagnsbultar då?
M6-varianten är cirka 10mm i diameter och 3mm höga. Ytan är kupolformad och något "rustik". Kostar runt 5 kr/st + mutter. Går att komplettera med o-ring om man vill.
M6-varianten är cirka 10mm i diameter och 3mm höga. Ytan är kupolformad och något "rustik". Kostar runt 5 kr/st + mutter. Går att komplettera med o-ring om man vill.
Produkter som diskuteras: "vagnsbultar"
Vagnsbultar
Vagnsbultar är specialdesignade bultar som ofta används i konstruktion och mekaniska sammanhang för att fästa objekt tillsammans. De har en rund eller fyrkantig hals som hjälper till att förhindra att bulten roterar när muttern dras åt. De
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden