3 526 läst · 33 svar
4k läst
33 svar
Bästa verktygsköpet
En gipsskruvdragare med matning och förlängning. Med den kan jag stå på golvet och skruva fast gipsplattor i taket, med mina armar under axelhöjd. Inköpt på konkursauktion för 300 spänn. Utan tvekan det verktyg som sparat mest arbete i förhållande till vad det kostat.
Själv håller jag min hultafors 3m talmeter högt, världen blev lite enklare efter att tumstocken byttes ut.
Raptor vattenpass och rätskiva. Hade visserligen fått för mig att jag ville ha Hultaforsgrejor.
B&D tigersåg :blushing: plus Hilti demoleringsblad. Hade alltid önskat mig en tigersåg och så vid ett besökt på CO för att plocka upp lite andra grejor letade sågen sig ner i botten av korgen. Att ta ner pumphuset var som att stå och stryka med målarpensel och samtidigt se det falla.
Inte i samma kategori av redskap men ändock; Weller lödstation. Dyr men fantastisk att jobba med.
B&D tigersåg :blushing: plus Hilti demoleringsblad. Hade alltid önskat mig en tigersåg och så vid ett besökt på CO för att plocka upp lite andra grejor letade sågen sig ner i botten av korgen. Att ta ner pumphuset var som att stå och stryka med målarpensel och samtidigt se det falla.
Inte i samma kategori av redskap men ändock; Weller lödstation. Dyr men fantastisk att jobba med.
Kanske inte bästa köpet men jag är nöjd ändå...
Hade anledning i dag att göra en resa från Varberg till Borås t o r. Har då bl a tittat på en smygvinkel från Hultafors på följande ställen:
1 Tools Jovab, Varberg, pris 239 kr inkl moms
2 Skene järn, Skene, pris 319 kr inkl moms
3 Verktygsboden, Borås, pris 220 kr inkl moms
100 kr (OK 99 då då) skiljer mellan högsta och lägsta pris; man fullkomligt baxnar! Gissa var jag handlade någonstans!
Håller på att spara ihop till en Festool sänksåg men när det är dags lär jag inte gå till Skene järn och ge dem mina pengar. Jag gissar att de ger rejäla rabatter till yrkesfolk men pungslår en GDS.are som jag.
Jag hissar en halv pestflagg för Skene fr o m nu.
MVH
Ronnie
PS Smygvinkeln känns kanonbra i finnish och funktion så där är jag helnöjd. PS
Hade anledning i dag att göra en resa från Varberg till Borås t o r. Har då bl a tittat på en smygvinkel från Hultafors på följande ställen:
100 kr (OK 99 då då) skiljer mellan högsta och lägsta pris; man fullkomligt baxnar! Gissa var jag handlade någonstans!
Håller på att spara ihop till en Festool sänksåg men när det är dags lär jag inte gå till Skene järn och ge dem mina pengar. Jag gissar att de ger rejäla rabatter till yrkesfolk men pungslår en GDS.are som jag.
MVH
Ronnie
Produkter som diskuteras: "smygvinkel"
Smygvinkel 200 SMV20 Hultafors
Mät vinklar snabb och enkelt
329 kr inkl moms
Läs mer
Det värsta är ju att det inte är så enkelt. Jag brukar också ägna mig åt liknande jämförelser, och t.ex. Skene Järn kan ibland vara riktigt billiga. Slutsatsen är att man hela tiden måste vara ruggigt prismedveten om man inte vill bli mer eller mindre "lurad". Tyvärr.Pysslarn skrev:Kanske inte bästa köpet men jag är nöjd ändå...
MVH
Ronnie
Visst, ibland har de bra kampanjerbjudanden men överlag tycker jag att de ligger högt med sina priser när jag jämför med andra. 100 kr mellan dyrast och billigast känns som ocker.
Men nu ska jag inte gnälla mer på dem.
Mitt bästa köp är nog min handöverfräs, en Dewalt 625EK. Stor och tung men stadig och stark som bara den! När jag byggt ett fräsbord till den blir det ännu roligare att fräsa.
MVH
Ronnie
Men nu ska jag inte gnälla mer på dem.
Mitt bästa köp är nog min handöverfräs, en Dewalt 625EK. Stor och tung men stadig och stark som bara den! När jag byggt ett fräsbord till den blir det ännu roligare att fräsa.
MVH
Ronnie
Rory tigersåg inköpt för 188kr på Harald N
Köpte den enbart för ett jobb (såga ner en vägg) har sågat: en oljetank, div trägrenar, en drös byggtimmer, grov kapat tre biltak och senast i dag, gammal rörledning för mjölk i en ladugård (Säker snabbare med vinkelslip, men hade ingen tillhands) med tanke på pris och användning en av de bästa köpen.
Köpte den enbart för ett jobb (såga ner en vägg) har sågat: en oljetank, div trägrenar, en drös byggtimmer, grov kapat tre biltak och senast i dag, gammal rörledning för mjölk i en ladugård (Säker snabbare med vinkelslip, men hade ingen tillhands) med tanke på pris och användning en av de bästa köpen.