Funderar på att köpa en lägenhet med ett kök som är ganska långsmalt (ca: 2.5x7m). Är det någon som har ett liknande? Hur fungerar det? Kanske någon som har en bra lösning på hur man ska göra. Måtten e bara ett ungefär då jag inte köpt lägenheten än.

• Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vårt ser ut så där fast vi har bara en dörr in från kortsidan med fönster i andra kortsidan.
Vi har köksinredning hela vägen på båda sidorna, bänk med överskåp höger sida, där också spishäll och diskho finns, diskmaskin längst in.
Vänster sida börjar med kyl/frys sen högskåp med inbyggnadsugn, avslutar med en kortare bänk ca 150 med överskåp. Vi har bara lådor i underskåpen, med helutdrag (tror jag det heter) och sockellådor överallt där det går.
Vi valde rejält breda lådor 800-1000 utom en rad med 300, blir mycket lättare att packa lådor än skåp.
HTH-kök, fungerar väldigt mycket bra, motsvarar förväntningarna kvalitets- och funktionsmässigt.
Matplatsen finns utanför köket, vi har ingen sittplats alls där, bara en gång mellan inredningens två sidor.

Tack för svaret. Blir till att fundera ut en smart lösning. Blir nog lådor hos mig med. Ev så ska jag pröva att få in ett litet runt bord nere vid fönstret.

Försökt komma på nån nackdel med vår lösning.:confused: Det är lite knepigt att ha kyl/frys närmast dörrhålet för det blir trångt när man öppnar dom, svårt att få plats vid spisen. Men å andra sidan blir det mer spring om man måste in längre i köket för att hämta sånt som ska ut på bordet.

I övrigt så har vi bara en grej vi ska göra annorlunda nästa gång (om inte designhysterin helt tagit över) när det gäller spisen. Vi valde en 800 bred induktionshäll för att få avställningsytor bla. Är helnöjda med induktion men spisen har den minsta "plattan" närmast väggen vilket är idiotiskt q(;^;)p på den lilla gör man sås när det står ett potatiskok och en stekpanna mellan jag själv och såskastrullen. Jag får vispa med armarna i värmen från dom stora kärlen :eek: så ska man inte haq(;^;)p
Sen avskyr jag dom här moderna touchknapparna :mad: dels kräver dom 3 moment där ett vred kräver ett moment, sen påverkas dom negativt av att man kokar över vatten som rinner över just där man touchar, då stannar hela spisen q(;^;)p Tänk att få ha hederliga vred på framsidan av spisen istället! Funktionen har fått vika sej för utseendet, skitdåligt! :mad:

Nu e affären nästan i hamn. Ska skriva kontrakt till veckan. Får åka och ta några exakta mått och börja rita.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.