65 618 läst · 19 svar
66k läst
19 svar
Ytterhörn med gips
Jag har kört ett par ytterhörn i dagarna med biltemas alu-vinklar, 9.90.- för 2.5 m (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=156462). Funkade bra, väldigt tunna så man får vara försiktig när man hanterar dem, finns även i plast, lite lättare att handskas med men bygger lite mer.
Haha.. tack! Hittade en sån i garaget (köpte ett dödsbo från en pensionerad snickare) och har i två års tid undrat vad det är för verktyg... men nu vet jag! Gött!ACME skrev:
Jag köpte hörn från byggmax för typ 25 spänn för 2 meter, dessa fästes med häftklammer och hade en bra kant att spackla mot, så att häftklamrarna inte sticker upp när man spacklar. Tyckte det funkade kanon och krävde inget verktyg för 1k.
Produkter som diskuteras: "häftklammer"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 591 inlägg
Tills en ungjävel drar in i hörnet med valfri leksak och hela skiten lossnar.yens skrev:
Häftklammer känns rätt vekt.
Jag har remsat och spacklat in 2 hörn i veckan som gått, ett 90 och 45graders.
45an sitter från golv till tak.
90-hörnet sitter upp till på en trappinbyggnad (så där ska väl inga leksaker inga träffa - får man hoppas)
45an sitter från golv till tak.
90-hörnet sitter upp till på en trappinbyggnad (så där ska väl inga leksaker inga träffa - får man hoppas)
Liknande trådar
-
Spackla gipsat ytterhörn - fasa kanter?
Byggmaterial & Byggteknik -
Osb/gips på installationsskikt ytterhörn?
Överlappa skarvremsa vid ytterhörn på gips
Kan man sätta pappremsa på gips i ytterhörn?
Färg, Måla & Tapetsera -
Regla samt sätta OSB+gips i ytterhörn med udda vinkel
Byggmaterial & Byggteknik