62 537 läst · 38 svar
63k läst
38 svar
Vilken färg till källarväggar & källargolv?
Nej, Landora är helt värdelös.
Målar hellre med filmjölk för då slipper jag hoppas att det skall bli bra.
Målar hellre med filmjölk för då slipper jag hoppas att det skall bli bra.
Håller med dig. Har bara testat en gång, aldrig mer... om det inte hade varit för att filmjölken förmodligen luktar skunk efter ett tag hade jag hellre valt den. Landora-färgen var mer att likna vid minimjölk.5.2 racing skrev:
Bra att ni är överens så man vet exakt vad man ska ta, nåväl.
Ska se om jag hittar någon som säljer Landora Källarfärgen, de har Landora på Maxi i Örebro får se om de har just källarfärgen.
Ingen mer som har åsikt om epoxin jag länkade till? Borde ju funka eftersom den är diffusionsöppen.
Ska se om jag hittar någon som säljer Landora Källarfärgen, de har Landora på Maxi i Örebro får se om de har just källarfärgen.
Ingen mer som har åsikt om epoxin jag länkade till? Borde ju funka eftersom den är diffusionsöppen.
Såvida inte era källarväggar är utförda enligt konstens alla regler så kommer det att bli kattskit av vad för färg ni än använder.
Det enda som duger är maxits KC-färg som är HELT difföppen eller hydraulit.
Allt annat är bortkastade pengar och tid.
Det enda som duger är maxits KC-färg som är HELT difföppen eller hydraulit.
Allt annat är bortkastade pengar och tid.
Det funkar perfekt med Landoras "¨källare och förråd" eller liknande färger till källarväggar. Mina har funkat i 6 år och då är det ett hus byggt på 60-talet.angry skrev:
Ang Landora, jag har inte testat deras källarfärg men använt "vanlig" väggfärg och putsfärg. Tycker faktiskt de har täckt bra och varit lätta att jobba med. Märkte ingen större skillnad mot Beckers och Nordsjö som jag använt till andra rum. Ändras kanske längre fram men nu är jag klart nöjd. Blir kanske att testa källarfärgen också...
/Peter
/Peter
Om väggarna är omålade eller målade med Silikatfärg tidigare kan man använda Silikatfärg. Om inte kan man inte använda Silikatfärg. Vanlig väggfärg är också diffusionsöppen, men den kan flagna om det blir för fuktigt i väggen. Man får nog bedöma från fall till fall beroende på hur fuktig källaren är.