13000 kr är alltså nettokostnad för Älvsbyhus för ett komplett kök,ställ det i relation till vad ett kök kostar ut till konsument,då förstår ni prutmånen som finns!
Hos kökssäljaren då :surprised:.

Påminner mig om fFord i tidernas begynnelse.

- Du får välja vilken färg du vill, bara du väljer svart.

Visst finns det prutmån hos husförsäljarna. Men hur många vågar ta diskussionen med en slipad säljare?

Att vissa husbolag väljer en enda leverantör av tex köksinredning gör de för att få enkel logistik, och därmed lägre kostnader.

Jag tycker det är principiellt fel om jag i mitt nybyggda hus måste riva ut ett helt nytt, fungerande, kök för att få möjlighet att få det kök (inredning + vitvaror) jag vill ha.

Att husföretaget "löser ut" det mot ett skambud är ett förakt mot oss köpare.

Jag kommer inte att välja en leverantör som har ett så stelbent synsätt.

När det gäller Ä-hus så har jag för mig att de tillverkar stommarna själva. Därför den låga kostnaden.....

Ja dom använder kanske samma ritning till både hus och skåpsstommar, bara i annan skala... ;D

Älvsbyhus billiga priser beror inte på att de gör stommarna själva; det gör alla hustillverkare med självaktning.

Deras låga priser beror på att de är oflexibla och kör den enklaste och billigaste lösningen på allt. Vidare de billigaste materialen och det enklaste utförandet på allt, rakt igenom. Ingenting i ett Älvsbyhus är överdimensionerat. Personligen fick jag en otrolig barack-känsla när vi kikade på Älvsbyhus. Men den billiga känslan accentuerades väl ytterligare ett par snäpp när vi träffade säljarna på Älvsbyhus i Skogås, söder om stockholm. Du vet typen: Fet BMW utanför, tunga guldkedjor runt halsen och handleden, uppknäppt skjorta och lite hockeyfrilla:
"-Tjena tjena, jaså ni ska tjacka kåk...schysst"
Bilhandlartypen.
Åh herregud.

Men priserna på Ä-hus smakar ju fint. I vårt fall var det väl egentligen det enda alternativet som vi tyckte oss ha råd med och vi insåg då att ska vi få det som vi vill då får vi bygga huset själva...

KarlXII skrev:
Älvsbyhus billiga priser beror inte på att de gör stommarna själva; det gör alla hustillverkare med självaktning.
Då är det inte många hustillverkare som har självaktning... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.