2 432 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Larmcentral till skalskydd
Hej,
Ett par bekanta till mig har trådbundna magnetbrytare i samtliga dörrar/fönster. Den gamla centralen har gått vidare efter ett åskoväder.
Behöver tips på en enkel och billig central som kan hantera ca 15 brytare i en och samma sektion. Utgång för siren. Ingen panel behövs utan bara on/off.
Tack,
Jörgen
Ett par bekanta till mig har trådbundna magnetbrytare i samtliga dörrar/fönster. Den gamla centralen har gått vidare efter ett åskoväder.
Behöver tips på en enkel och billig central som kan hantera ca 15 brytare i en och samma sektion. Utgång för siren. Ingen panel behövs utan bara on/off.
Tack,
Jörgen
Hej Redcoon,
De vill ha skalskydd för att höra om någon bryter upp ett fönster. Krossas det så hörs det troligen. Klart man kan ju skruva ur och lyfta rutan....
Men vill ha en central.....
/Jörgen
De vill ha skalskydd för att höra om någon bryter upp ett fönster. Krossas det så hörs det troligen. Klart man kan ju skruva ur och lyfta rutan....
Men vill ha en central.....
/Jörgen
Fönsterkross detektor är ovanligt i privata hem, då det är makalöst dyrt vad jag har hört.redcoon skrev:
Som sagt, använder man skalskydd är man hemma och hör då troligen en fönsterkross.
Verkligen ingen som har ett tips på en liten och enkel central för att koppla in befintliga magnetbrytare i en sektion endast. On/Off-knapp, sirenutgång.
Jörgen
Jörgen
Vad jag antydde på var att det vore kanske en bra idé att komplettera med ett volymskydd istället för bara magneter. Sker inbrottet genom fönster spelar det ingen roll om man har trippla magneter i varje fönster, larmet löser ändå inte ut.Falcen skrev:
Hej goerana:
Det får bli denna istället då den har siren och NC: http://www.kjell.com/?item=50253&path=455000000,458000000,460500000,461000000
Tack för att du pekade mig i rätt riktning!
Jörgen
Det får bli denna istället då den har siren och NC: http://www.kjell.com/?item=50253&path=455000000,458000000,460500000,461000000
Tack för att du pekade mig i rätt riktning!
Jörgen
Liknande trådar
-
Hur man kopplar hemlarm till larmcentral?
Villalarm & Hemautomation -
Priser för anslutning till olika larmcentraler
Någon som kopplat Verisure-larm till annan larmcentral?
Säljes - Inbrottslarmcentral SPC siemens 4320 + tillbehör Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Hur ansluta Vera Edge/UI7 till larmcentral?
Villalarm & Hemautomation