Hej!

Håller på förberede för vvs montören och undrar lite.

Vi har dragit pex rör dolt i vägg/golv, och nu ska jag sätta skivan som ska vara bakom badkarsblandaren. Men blev lite fundersam, vet hur jag ska göra med kottling och stödkloss mm men ska jag bara dra ut pex slangen genom väggen sen. Går denna att koppla direkt i blandaren?? eller måste det skarvas med något koppar rör??

Hoppas ni förstår vad jag menar.

H
Du måste ha ett blandarfäste för Pexrör i rätt dimendion.
Det finns olika dimensioner på Pexrören också :)

ok, så då behöver jag altså bara dra pex slangen rakt ut genom väggen med ytterslang och allt så får vvsaren fixa resten

H
Ja, VVS killen ha dagit ut rören ur väggen och det enda jag behöver är blandarfästen
som passar blandaren och att blandarfästen är för Pexrör. Jag har 160 cc på blandaren och Pexrör 15. Vet inte hur många dimensioner det finns på Pexrör. Sedan fixar VVS killen resten :). Du har väl blandarfäste för Pexrör?

Redigerat:
Se till att få med skyddsröret ett par cm ut också..

Hoppas att du har med väggbockfixturen, wirsbo har en grön, lk en vit

nix, fick inge info om att använda nån väggbockfixtur utan bara att jag skulle göra enligt bifogad bild, slangarna sitter då fast som berg, går inte att rubba.

• t.jpg
Det ser bra ut, och det funkar nog lika bra ! ( Fast det är inte rätt ;-)
Den ser ut att sitta högt, är det dusch som är tänkt, så dra dit en kortling för duschstången också

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.