Hej!
Håller på förberede för vvs montören och undrar lite.
Vi har dragit pex rör dolt i vägg/golv, och nu ska jag sätta skivan som ska vara bakom badkarsblandaren. Men blev lite fundersam, vet hur jag ska göra med kottling och stödkloss mm men ska jag bara dra ut pex slangen genom väggen sen. Går denna att koppla direkt i blandaren?? eller måste det skarvas med något koppar rör??
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Håller på förberede för vvs montören och undrar lite.
Vi har dragit pex rör dolt i vägg/golv, och nu ska jag sätta skivan som ska vara bakom badkarsblandaren. Men blev lite fundersam, vet hur jag ska göra med kottling och stödkloss mm men ska jag bara dra ut pex slangen genom väggen sen. Går denna att koppla direkt i blandaren?? eller måste det skarvas med något koppar rör??
Hoppas ni förstår vad jag menar.
ok, så då behöver jag altså bara dra pex slangen rakt ut genom väggen med ytterslang och allt så får vvsaren fixa resten
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 825 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 825 inlägg
Ja, VVS killen ha dagit ut rören ur väggen och det enda jag behöver är blandarfästen
som passar blandaren och att blandarfästen är för Pexrör. Jag har 160 cc på blandaren och Pexrör 15. Vet inte hur många dimensioner det finns på Pexrör. Sedan fixar VVS killen resten . Du har väl blandarfäste för Pexrör?
som passar blandaren och att blandarfästen är för Pexrör. Jag har 160 cc på blandaren och Pexrör 15. Vet inte hur många dimensioner det finns på Pexrör. Sedan fixar VVS killen resten . Du har väl blandarfäste för Pexrör?
Redigerat:
Liknande trådar
-
Hur ska jag enklast få till en övergång från 20mm pex till 15mm koppar
Värme allmänt -
Byta kopplingsplint till wago. Är för trött för att fatta tror jag 🤷
El -
Behövs det inte innerhylsa plaströrskoppling PEM32 till djupbrunnspump
Vatten & Avlopp -
Tror jag klantat till det...
Fönster & Dörrar -
Dimension på PEX-rör från "huvudfördelare" till fördelare badrum?
Vatten & Avlopp