Hej!

Sitter med ett garage som jag inte är helt nöjd med. Det saknas golvbunn och jag har problem med att vatten gärna vill rinna ut mot väggen och sen gå upp i gipsen på flera ställen.  :p

Finns det någon enkel lösning som gör att man kan få stopp på vattnet innan det går upp i väggen? Har funderat på om man kan flytspackla intill väggen så att vattnet inte kommer fram. Eller kan man trycka dit en siliconsträng och få stopp på eländet? Men garaget är inte nytt så det är gott om föroreningar på golvet, kan man få det att fästa?

Är ute efter en billig och smidig lösning men måste samtidigt få stopp på vattnet innan väggarna förstörs.  :-/

Tacksam för idéer.

//Mattias
 
Flytspackel tycker jag låter som den bästa iden. Dock bör du nog ta en slip och rugga ytan först plus att du måste vara väldigt noga med primern.

Edit: Rättat en felstavning
 
Kan bara instämma med mats_o
silikonsträngar är nog bortkastad tid.

..//N
 
Kan tro 'egen tanke bara' att det skulle kunna räcka med att fästa en gummi list längs hela vägen. den bör nog gå minst 100 mm upp på vägen.
den kan stoppa allt vatten om man gör det noga!
 
Robban-R skrev:
Kan tro 'egen tanke bara' att det skulle kunna räcka med att fästa en gummi list längs hela vägen. den bör nog gå minst 100 mm upp på vägen.
den kan stoppa allt vatten om man gör det noga!
Dom där listerna i plastmaterial använde vi en hel del av förr. 70mm hög och en 10mm läpp ut på golvet, limmades och trycktes dit med kontaktlim. Fanns att köpa i rulle, kolla med golvfirman.
Om Du nu tvunget måste ha vatten därinne, varför inte hugga upp till en golvbrunn= inte så mycket jobb. Tänk på att det måste vara bunn med oljeavskiljare= inget komplicerat.
 
Det där med oljeavskiljare är inte alltid ett måste. Kolla med din kommun. Visst e det bra om man ha det, men det skiljer mellan kommuner om man måste eller inte. :) För övrigt så skulle jag ha flytspacklat så att inte vattnet når fram till väggen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.