1 450 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Vatten går upp i garageväggen.
Hej!
Sitter med ett garage som jag inte är helt nöjd med. Det saknas golvbunn och jag har problem med att vatten gärna vill rinna ut mot väggen och sen gå upp i gipsen på flera ställen.
Finns det någon enkel lösning som gör att man kan få stopp på vattnet innan det går upp i väggen? Har funderat på om man kan flytspackla intill väggen så att vattnet inte kommer fram. Eller kan man trycka dit en siliconsträng och få stopp på eländet? Men garaget är inte nytt så det är gott om föroreningar på golvet, kan man få det att fästa?
Är ute efter en billig och smidig lösning men måste samtidigt få stopp på vattnet innan väggarna förstörs. :-/
Tacksam för idéer.
//Mattias
Sitter med ett garage som jag inte är helt nöjd med. Det saknas golvbunn och jag har problem med att vatten gärna vill rinna ut mot väggen och sen gå upp i gipsen på flera ställen.
Finns det någon enkel lösning som gör att man kan få stopp på vattnet innan det går upp i väggen? Har funderat på om man kan flytspackla intill väggen så att vattnet inte kommer fram. Eller kan man trycka dit en siliconsträng och få stopp på eländet? Men garaget är inte nytt så det är gott om föroreningar på golvet, kan man få det att fästa?
Är ute efter en billig och smidig lösning men måste samtidigt få stopp på vattnet innan väggarna förstörs. :-/
Tacksam för idéer.
//Mattias
Dom där listerna i plastmaterial använde vi en hel del av förr. 70mm hög och en 10mm läpp ut på golvet, limmades och trycktes dit med kontaktlim. Fanns att köpa i rulle, kolla med golvfirman.Robban-R skrev:
Om Du nu tvunget måste ha vatten därinne, varför inte hugga upp till en golvbrunn= inte så mycket jobb. Tänk på att det måste vara bunn med oljeavskiljare= inget komplicerat.
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Det där med oljeavskiljare är inte alltid ett måste. Kolla med din kommun. Visst e det bra om man ha det, men det skiljer mellan kommuner om man måste eller inte. För övrigt så skulle jag ha flytspacklat så att inte vattnet når fram till väggen.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur påverkas klimatet i huset och i vår ouppvärmda källare om vi övergår från vedpanna till luft/vatten-värmepump?
Värme allmänt -
Vattenläcka på min garageuppfart.
Vatten & Avlopp -
Plugga upp varmvatten till dusch (där tidigare tvättmaskin stått)
Vatten & Avlopp -
Vatten tränger upp mellan fogar
Badrum -
Vatten kommer upp ur golvbrunn i garaget. Hur är den konstruerad?
Vatten & Avlopp