Vi eldar för fullt på hösten och vintern och är trötta på de små korgarna som man måste springa in och ut med varje dag.
Har någon ett bra tips på något ordentligt och stort man kan ha som är hyfsat snyggt?

Typ en IKEA Lack eller Expedithylla med 4 fack för ved?
Bara att skruva upp väggen, om plats finns vill säga. :)

Ska ta tag i någon liknande lösning här hemma 'snart' ;)

En gammal snygg kista kan bli en fin vedlår.

För egen del så kör vi med 90-liters murbruksbaljor (86-882 på Biltema). 3 st fulla kan staplas på varandra med stöd av murstocken och 3 st står staplade på farstubron åt gången.

Jaha, snyggt...? Vedeldning är ytterst seriöst och hardcore. Ved är snyggt. Även baljorna blir snygga då.

Redigerat:
Snackade med svärfar och hans skall förmodligen svetsa ihop något bra till oss som gör att vi inte behöver springa ut och in med vedkorgarna dagligen.
Det blir alltså något stationärt bygge.

Gammal tvättbalja i koppar, för att skydda golvet har vi ställt den i ett riktigt grovmönstrat MC-däck. Nån som vet nån dunder kur mot ärg ? Skall bara putsas en gång för att sen få oxidera jämt och snyggt

Jag har en gammal koppargryta som ett proffs gjort rent åt mig, kanonfin, han använde disel för rengöringen, själv har jag inte provat det men resultatet blev bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.