Nu är ju garaget så gott som klart. Då börjar tankarna falla mot inredning. Förutsättningarna är följande: Djup 12,5 meter, bredd 7 meter. Längden är delad i två sektioner där det är loft över första delen och takhöjd 2,35 och öppet i nock i innre delen. högdel/lågdel är hälften vardera av 12,5 meter. Hela sektionen till vänster om det röda streckat är också lågdel dvs. 2,35.

Hela högerväggen är fri 12,5 meter och jag tänkte släppa ca 1,5meter innanför porten för högtruckstvätt osv.och sedan ha 4-5meter hyllor 40 djupa (grön). Efter det en pelarborr och en pelarslip(blå). En arbetsbänk på ca 2 meter(gul), stationen till lyften och så svets längst in i hörnet. SKogsgrön markerar det områda där jag tänkt ha trädgårdsredskap på väggen och gräsklippare och skottkärra, trimmer med mera.

Lila är lyften som ligger slätt med golvet. Ljusblå är golvbrunn. Turkos är shuntgrupp för golvvärme inboxat i en låda med handfat och fikastation aka. kaffebryggare. Kompressorn kommer stå uppe på loftet med en slangvinda till höger innanför porten på väggen och en längst in i höger hörne. Telfer hänger i nockbalken och går fram till loftet.

Vad skall man mer ha i ett garage?

• garage.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt garage!
Du har allt som jag själv har plus en högtryckstvätt.

Du kanske vill ha en svarv?
Sen tror jag plåtskåp är att föredra framför hyllor om du ska svetsa slipa i garaget.
Det blir dammigt och dessutom är det större brandrisk med hyllor.

Jag har vart inne på att ställa in en support men jag kan inte svarva så det blir lite meningslöst. Jag har en bekant med mekanisk verkstad så jag kan få grejer gjorda när jag vill nästan men som vanligt är det ju när man behöver det gjort som det inte går så det vore ju käckt men jag tror att utrymmet utklassar nyttan i detta fallet. Pelarslipen kanske får ryka också. Pelarborr får vara kvar.

Skåp är ju som du säger bättre men också dyrare samt att det är svårt med långa föremål i skåp. Hyllor kan man samlasta lite.

Saknar svets och kapavdelningen dvs ett hörn där det kan gnistra en del

Jag har funderat på det men inte har jag någon vettig lösning.

Ena alternativet har varit en svetsbänk längst in i höger hörne. Men då skulle man nästan behöva ett skynke där. Men det drar man väll inte för ändå så...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.