Vad ska man göra ?

Verkar som tidigare ägare inte gjort golvet i hallen korrekt !

Verkar som lite vatten kommit ner i springan när vi städat (våt torkat golvet) och det bubblat upp :(

Vad ska man göra ?

Tror det finns kvar mtrl av golvet, är det bara att riva upp för att byta ut de 2-3 st delarna som fått vatten i sig ?

Eller vad gör man ...

Se bilden

• IMG_7051.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det där lär du inte kunna laga på annat sätt än att byta ut de skadade bitarna. Vad är det den förra ägaren inte gjort korrekt?

1337 skrev:
Ja, det där lär du inte kunna laga på annat sätt än att byta ut de skadade bitarna. Vad är det den förra ägaren inte gjort korrekt?
Det var den förra ägaren som gjort detta

Golvet är IKEA Tundra och jag har visst ett packet oöppnat och några lösa i en förpackning så det finns extra..

kanske blir svårt att lossa för att byta ut de dåliga ??

Vad har de gjort för fel när de la golvet ??

B
tror inte att dom gjorde något fel. det har nog bara kommit mycke vatten där.
kanske vart någon kruka där.

ingen kruka.. blev när vi våt torkade golvet igår :(

Frågan är var man ska börja att bryta golvet vill ju inte ta upp fel eller onödingt mycket...

liamab skrev:
ingen kruka.. blev när vi våt torkade golvet igår :(

Frågan är var man ska börja att bryta golvet vill ju inte ta upp fel eller onödingt mycket...
Laminatgolv tål våttorkning, antingen har Ni använt för mycket vatten (väldigt mycke då) eller så var det nån skada i skarverna som släppte in mycket vatten. Vi har haft laminatgolv i 3 hus och en lägenhet sen 1984 och aldrig råkat ut för nåt sånt där. :confused:

Jag skulle bryta upp den trasiga, såga den på längden mitt itu först sen en rimpa på 3-4 cm längs med kortändarnas skarv, sen är det "bara" att vika upp den. :p
Om det inte är limmat i spånten förstås, men de e de väl inte?:eek:

Lägga tillbaka blir knepigare mitt i golvet, jag kommer inte på nåt annat sätt än att ta upp det ut till närmaste vägg och lägga tillbaka det igen sen med en hel "planka" där den skadade låg.

Jan-Å skrev:
Laminatgolv tål våttorkning, antingen har Ni använt för mycket vatten (väldigt mycke då) eller så var det nån skada i skarverna som släppte in mycket vatten. Vi har haft laminatgolv i 3 hus och en lägenhet sen 1984 och aldrig råkat ut för nåt sånt där. :confused:

Jag skulle bryta upp den trasiga, såga den på längden mitt itu först sen en rimpa på 3-4 cm längs med kortändarnas skarv, sen är det "bara" att vika upp den. :p
Om det inte är limmat i spånten förstås, men de e de väl inte?:eek:
Jag vet inte vi städerska som var här igår som städade

Dok har jag sett att vi fått lite bubblar när vi våt torkat själva tidigare.. så jag gissar att skarven var lite otät skadad och släppt in vatten enkelt :(

Ja det är bara att byta ut golvet !!!

Se hur vi fixar det..

IKEA säger att det kanske inte är klick golv !!

Limmat .. hoppas jag inte... någon som vet ?

IKEA Tundra.. är det Al mönster

våttorka betyder att man kan torka golv med en fuktig men väl urvriden trasa.
Aldrig med så blött trasa att man måste eftertorka sen..... klickgolv tål inte vatten i större mängder
gaia

liamab skrev:
IKEA säger att det kanske inte är klick golv !!

Limmat .. hoppas jag inte... någon som vet ?

IKEA Tundra.. är det Al mönster

Det är bara att börja plocka upp det så märker du om det är limmat. Börja ta upp det från där de som la det slutade. Jag kan nästan svära på att det inte är limmat. Jag har aldrig stött på några golv på Ikea som varit limmade.

1337 skrev:
Jag kan nästan svära på att det inte är limmat. Jag har aldrig stött på några golv på Ikea som varit limmade.
Det har jag, beror på hur gammalt golvet är, men som sagt det märker Du när Du tar upp det :D

Jan-Å skrev:
Det har jag, beror på hur gammalt golvet är, men som sagt det märker Du när Du tar upp det :D
Gissar att de lagt golvet 2000-2003

Har idag varit och köpt 8 paket Ikea Tundra Ek och lägger nästa helg.... är det inte limmat i hallen byter vi väl ut de dåliga skivorna mot nya eftersom jag har ett paket oöppnat som de tidigare ägarna av huset sparat..

Om det blir så blir det nytt golv i TV rum där upp :)

Vi får se vad som händer !!!

Början på 2000-talet borde vara klickgolv, men säker kan man ju inte vara när det handlar om IKEA, kan vara en äldre typ som man haft till lägre pris eller så. Hoppas på nytt golv även i TV-rummet :)

Så där, då var golvet lagt !!

Blev nytt... tidigare ägare hade inte slösat på lim eller mtrl så det paket som fanns över ligger på altanen och inväntar att slängas på måndag!

Blir nu även nytt i Tv rum och i sovrummet !

• DSC_0794.jpg
    Skapa konto
  • DSC_0798.jpg
    Skapa konto
B
torka nu inte ma vatten. ta bara micromopp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.