Någon som bestämt sig helt säkert för att bygga på Kronan? Hittat "din" hustillverkare? Vilken typ av hus handlar det isf om?
Vi velar mellan att bygga ut befintligt hus med bättre läge eller att bygga nytt på den tilldelade Kronan-tomten. Det vi _säkert_ vet är att det isf blir ett hus i nyfunkisstil.

Med ref till ngn annan tråd vilken det nu var...(och med mycket lös anknytning till ifrågavarande lina...):
Har Du nu kollat på Multifunktionella från Myresjö in real life?
Vad tyckte du?

Nej,Myresjöhus kunde inte ordna ngn titt i multifunktionella villan i Umeå. Däremot är vi erbjudna att kika på ett villa harmoni som finns i Umeå ochdet ska vi nog göra om ett par veckor. Hade dock gärna velat se multifunktionella villan också. Kanske man måste åka söderöver?
Funderar ni på svartöbrinkstomterna?

Jooenaehh...
Vi får se! Otroligt är det väl inte.
Nå. Tomterna har ju faktiskt inte ens kommit ut till försäljning ännu så det är ju ingen idé att börja planera alltför mycket.

Multifunktionella på 190 + carportdelen är väl det hus vi funderar mest på. Oavsett var det nu kan byggas...

Ullisojonas skrev:
Jooenaehh...
Vi får se! Otroligt är det väl inte.
Nå. Tomterna har ju faktiskt inte ens kommit ut till försäljning ännu så det är ju ingen idé att börja planera alltför mycket.

Multifunktionella på 190 + carportdelen är väl det hus vi funderar mest på. Oavsett var det nu kan byggas...
Den varianten är även vi mkt intresserade av!

Nu finns tomterna på Svartöbrinken till försäljning. Verkar som att du hamnar på 2,7 om du tar den "sämsta" tomten och det "billigaste" huset. Uppemot 4 miljoner om du väljer det bästa läget med det dyraset huset.
Det är ju ett otroligt läge nere vid vattnet.

Till Birgi...Har ni bestämt er ännu om ni ska tacka ja till tomten.

Vi har som sagt var tackat ja till tomt nr 7, vi har dock inte bestämt oss när vi ska börja bygga ännu. Vi har inte valt husleverantör ännu, men det blir ett modulhus iallafall. Vi har inte bestämt på vilken nivå vi ska lägga oss på då det gäller stomrest, målarfärdigt eller nyckelfärdigt. Vi vill ju spara in en del men samtidigt är ju tid också pengar.

linsko skrev:
Nu finns tomterna på Svartöbrinken till försäljning. Verkar som att du hamnar på 2,7 om du tar den "sämsta" tomten och det "billigaste" huset. Uppemot 4 miljoner om du väljer det bästa läget med det dyraset huset.

Till Birgi...Har ni bestämt er ännu om ni ska tacka ja till tomten.

Vi har som sagt var tackat ja till tomt nr 7, vi har dock inte bestämt oss när vi ska börja bygga ännu. Vi har inte valt husleverantör ännu, men det blir ett modulhus iallafall. Vi har inte bestämt på vilken nivå vi ska lägga oss på då det gäller stomrest, målarfärdigt eller nyckelfärdigt. Vi vill ju spara in en del men samtidigt är ju tid också pengar.
Vi har tackat ja till tomten (nr 5) i detta skede och vet att även de med nr 8 tackat ja (en dagisfröken våra barn haft :)
Vi vet dock inte ännu om vi _faktiskt_ kommer att köpa tomten, köpet blir inte bindande förrän man skrivit på tomtavtalet som skickas ut under nästa månad. Vi håller just nu på och försöker bena ut vilket vi vill, vilket som blir fördelaktigast ekonomiskt osv utav alternativen bygga nytt eller bygga en till våning ovanpå vår befintliga villa på Skurholmen. Det är sååå svårt att bestämma sig! Ett helt nytt hus vore ju så läckert (vi kommer isf att välja nyckelfärdigt hus av nyfunkismodell) men vårt läge skulle försämras när det gäller läge och närhet till skola/dagis/stan/affärer/vårdcentral osv osv ...
Är ni helt säkra på att bygga?

linsko skrev:
.

Stämmer det att enbart tomterna går på runt miljonen och uppåt? Har ni funderat på Svartöbrinksalternativet i stället för Kronan?

Nä det är ett på tok för dyrt altenativ för oss, det är ju ett drömläge, men som sagt var smakar det så kostar det. Nä vi nöjer oss med gott och väl med Kronanområdet.

Nu har ett par bekanta till oss tackat ja till tomt på Kronan, jag tror att de har tomt nr 13. Det är iallafall i det andra lilla kvarteret med åtta hus i.
De är i samma ålder som oss dvs mellan 25-30.
Jag ser så fram emot att få reda på vem alla mina blivande grannar är.

linsko skrev:
Nu har ett par bekanta till oss tackat ja till tomt på Kronan, jag tror att de har tomt nr 13. Det är iallafall i det andra lilla kvarteret med åtta hus i.

Jag har en lista med namn på alla som fått tomterbjudande i "vårt" kvarter... Ska jag mejla dem till dig? Skicka ett PM? (Vill inte lägga ut namnen här...)

linsko skrev:
Jag har mejlat dig nu! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.