Vi bygger tvåplanshus med balkong över burspråket. Husets yttermått är 11,40 x 8,40.
Vi har börjat fundera på om vi skulle förlänga buren över balkongen. Regnskydd + solskydd på sommaren men det vi undrar är hur blir det med ljuset in övriga tider på året ? Hur ser det ut på ett rså elativt litet hus ? Någon som har erfarenhet ?

Hej!

Fundera på vad ni ska ha balkongen till. Kommer ni att sitta där i glasburen om ni bygger en? Eller har ni en uteplats nere på marken där ni antagligen kommer att sitta? Ska ni ha den att vädra saker på?
Jag tror att det blir mörkt inomhus om ni bygger tak. I alla fall om det inte är ett glastak och det antar jag att det inte blir i så fall.

/pinebar

Balkong blir det ju i vilket fall som helst över burspråket i nedre plan. Det är inte tänkt att ha fönster runt om utan enbart låta kupans tak gå ut över balkongen, blir ca 1,5-2 m längre ut. Hoppas ni förstår hur jag menar ! Diskuterat detta med vår arkitekt som tyckte att det var en bra ide´. Skulle dock vara intressant att få kommentarer från någon som har liknande balkong.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.