3 341 läst · 15 svar
3k läst
15 svar
En riktig bastu
Sida 1 av 2
Varså god, här kommer en komplett byggbeskrivning hur en bastu byggs, och ingen snack om folie, isolering, luftspalt mm, lätt som en plätt !
Denna variant passar dock inte (oss) bärplockare
http://www.miestenhuone.fi/content/view/16/39/
För nästa bildserie klicka på "seuraava"
Denna variant passar dock inte (oss) bärplockare
http://www.miestenhuone.fi/content/view/16/39/
För nästa bildserie klicka på "seuraava"
Perkele! Den där kommer nog upp i 1000 grader skulle jag tro. En masugn. Finlands sak är inte vår, det är helt klart.
Herrejösses!
Tänk att få slå sig ner där med en kall pilsner inom räckhåll...suck...
Tänk att få slå sig ner där med en kall pilsner inom räckhåll...suck...
Roliga bitar:
Domänen: Miestenhuone.fi = mansrummet.fi
En av bilderna på toppen:
Gud skapade mannen, sen vilade han, sen skapade han kvinnan och vilandet var över...
Nu bara den stora frågan, var kan jag få plats men ett sådant bygge....
2 ton sten i aggregatet är respekt
Domänen: Miestenhuone.fi = mansrummet.fi
En av bilderna på toppen:
Gud skapade mannen, sen vilade han, sen skapade han kvinnan och vilandet var över...
Nu bara den stora frågan, var kan jag få plats men ett sådant bygge....
2 ton sten i aggregatet är respekt
Redigerat:
Bara en kommentar om finnar och bastu.
Jag och några polare åkte Finlandsbåt för ett antal år sedan. Vi badade bubbelpool och drack öl, och passade även på att besöka bastun.
In kom ett gäng finska tuffingar. De pratade finska med varandra och hällde på ett antal skopor vatten på aggregatat, samtidigt som de flinade sinsemellan och sneglade på oss "fjollsvenskar".
Det blev ju lite varmt kan jag erkänna, men först ut var iaf finnarna, mindre kaxiga vid det laget. Vi satt kvar ett antal minuter efteråt, men sedan tröttnade vi och gick ut för att få mer öl.
Jag och några polare åkte Finlandsbåt för ett antal år sedan. Vi badade bubbelpool och drack öl, och passade även på att besöka bastun.
In kom ett gäng finska tuffingar. De pratade finska med varandra och hällde på ett antal skopor vatten på aggregatat, samtidigt som de flinade sinsemellan och sneglade på oss "fjollsvenskar".
Det blev ju lite varmt kan jag erkänna, men först ut var iaf finnarna, mindre kaxiga vid det laget. Vi satt kvar ett antal minuter efteråt, men sedan tröttnade vi och gick ut för att få mer öl.
jarlh skrev:Bara en kommentar om finnar och bastu.
Du har nog träffat stadspojkar då, prova göra desamma med en "PuurFinne" ( Det är en finsk man som bor i urskogen ensam och äter småbarn till frukost Typ som han som bygger bastun )
Det är ju trots allt iår 200 år sedan Svergie förlorade Finland till björnen i Öst.
Så vi är nog bröder allihopa.
Redigerat: