5 544 läst · 2 svar
6k läst
2 svar
Obehaglig lukt efter flytspackling
Jag har flytspacklat badrummet 4m2 med Finja 260 fiberflyt på primad spånskiva. Jag har flytit i två lager pga tjockleken som totalt blev max 60 mm (pga golvärmeslang, armering mm) Jag väntade två dygn och mellanprimade sedan med deras primer igen innan andra lagret.
Nu under ca en vecka har jag inte gjort något mer i badrummet, eftersom en obehaglig svavelaktig lukt ligger tung i badrummet. Det är ingen stickande lukt, utan en mer dov, svagt sötaktig svavellukt. Vad är detta?
Jag har haft bra ventilation under veckan som gått. Det kommer inte från avloppen, utan spackelytan luktar i sig självt överallt om man sticker dit näsan. Är det normalt eller har nåt gått fel? Vågar inte tätskikta innan ni lugnat mig
Nu under ca en vecka har jag inte gjort något mer i badrummet, eftersom en obehaglig svavelaktig lukt ligger tung i badrummet. Det är ingen stickande lukt, utan en mer dov, svagt sötaktig svavellukt. Vad är detta?
Jag har haft bra ventilation under veckan som gått. Det kommer inte från avloppen, utan spackelytan luktar i sig självt överallt om man sticker dit näsan. Är det normalt eller har nåt gått fel? Vågar inte tätskikta innan ni lugnat mig
Det verkar som om ingen annan än jag stött på problemet med lukten från Finja 260? Nåja, nu luktar det i alla fall mindre, och jag lägger tätskikt och slutar oroa mig.