8 552 läst · 7 svar
9k läst
7 svar
Kapa dörrfoder
Ska snart börja lägga ett golv och kommer då behöva kapa några illa placera dörrfoder. Tidigare har jag bara kört med vanlig fogsvans när jag kapat men nu har jag två stycken som är så nära en "tvärs-vägg" att det kommer bli duktigt svårt att komma åt.
Någon som har tips på hur jag ska gå till väga?
Någon som har tips på hur jag ska gå till väga?
Produkter som diskuteras: "Japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Hmm, var hittar man sådana då? Har sökt på både Krauta och Beijer utan framgång, eller dom kanske har något annat "officiellt" namn. Hur fungerar dessa?
Här t.ex. http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
Jag köpte Bahcos såg när jag lade golv och den fungerade mycket bra för dörrfoder.
Jag köpte Bahcos såg när jag lade golv och den fungerade mycket bra för dörrfoder.
Såg nu hur en japansåg såg ut, blir det verkligen lättare att komma åt. Jag har ju inget direkt sågutrymme. Fodret är ju liksom placerat i ett hörn, fast något lättare är det väl.
DeEss: Det där var banne mig inte dumt, hålet i väggen alltså. Det är ju faktiskt så att det gör ju heller inget om sågen dunkar i väggen några ggr. Smart
Det där med stämjärnet brukar jag faktiskt också köra med, men jag vill gärna ha kommit in en bit så att inte fodret riskerar att spricka nånstans.
Det där med stämjärnet brukar jag faktiskt också köra med, men jag vill gärna ha kommit in en bit så att inte fodret riskerar att spricka nånstans.
Produkter som diskuteras i tråden