6 856 läst · 10 svar
7k läst
10 svar
Bästa väggfärgen?!
Hej!
Jag och min sambo har nyligen köpt en villa och renoverings tankarna är i full gång
De jag vill ha hjälp med är vilken vanlig vit väggfärg som är den bästa och mest prisvärda. Tycker att de är en djungel med alla olika märken hit å dit.
Har tittat på Beckers vanliga vita väggfärg tycker den verkar prisvärd och bra, eller vad tycker ni andra?
Tack på förhand!
Jag och min sambo har nyligen köpt en villa och renoverings tankarna är i full gång
De jag vill ha hjälp med är vilken vanlig vit väggfärg som är den bästa och mest prisvärda. Tycker att de är en djungel med alla olika märken hit å dit.
Har tittat på Beckers vanliga vita väggfärg tycker den verkar prisvärd och bra, eller vad tycker ni andra?
Tack på förhand!
Beckers/Alcro, Flügger. Du kan nog spara ett par tusenlappar om du köper färg på Rusta, men räkna inte med att det blir lika bra.
Medlem
· ÖSTERGÖTLAND
· 14 inlägg
Alco/Becker samma sak.. Nordsjö funkar. Flugger var odugligt förr men har blivit bättre. Alcro/Beckers är bäst i sammanhanget.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Menar du danska Flügger "förr i tiden" eller HP-färg "förr i tiden"?målarkludden skrev:
HP gjorde en del missar när man hoppade på nyaste tekniken och trenderna, men inte behärskade det helt ut. Det fanns mycket bra då också och jag har själ goda erfarenheter av lackfärgen från förr.
Flügger idag ligger helt klart i högsta divisionen.
Men Flügger stänker nåt vansinnigt! Mer färg på armar än i taket.
Fast utomhus så håller jag Beckers/Alcro Högre än Flügger.
Fast utomhus så håller jag Beckers/Alcro Högre än Flügger.
Redigerat:
Jag tycker att de stora aktörerna på marknaden så som Alcro-Beckers, Nordsjö, Flügger är ganska jämna vad gäller kvalitet på väggfärg inomhus. De ligger prismässigt i samma klass också.
Välj det märke som du har lättast att få tag på. Inte roligt att stå och måla på en lördag när färgen tar slut och färgaffären stängt för helgen. Välj något lättillgängligt...
Välj det märke som du har lättast att få tag på. Inte roligt att stå och måla på en lördag när färgen tar slut och färgaffären stängt för helgen. Välj något lättillgängligt...
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Hehe, det är det jag inte gör. Men den stänker likt förbannat.
Flüggers Flutex 7 är nog den snyggaste 7-glansen anser jag. Inte lika plastig och blank som Scotte. Iaf när den är knäckt i 0502-y.
Flüggers Flutex 7 är nog den snyggaste 7-glansen anser jag. Inte lika plastig och blank som Scotte. Iaf när den är knäckt i 0502-y.
Medlem
· ÖSTERGÖTLAND
· 14 inlägg
Färgen stänker olika beroende på färgtyp. Akrylat och latex skiljer sig åt.
Och om flugger så kunde dom inte själv bryta fram sin kulör som var 10 år gammal. Men det kunde deras konkurrenter.
Och om flugger så kunde dom inte själv bryta fram sin kulör som var 10 år gammal. Men det kunde deras konkurrenter.
Liknande trådar
-
Hur får man bort svartmögel på bästa sätt!
Altan & Uteplats -
Hur kan jag fixa detta på bästa sätt?
Vatten & Avlopp -
Bästa(?) leverantören av LED-list, drivdon, etc
Belysning -
Bästa kombo FTX-ventilation, luft-vattenvärmepump och golvvärme?
Värme allmänt -
Absolut bästa silikon / fogen mellan golv & list (täta mot silverfisk)
Golv