Citat från en kommentar till ett skruvdragartest på testfakta.se:

"Jag Tycker Kellen Är Det Bästa Märket!
De Säljs På Coop Bygg Och Är Av Mycket Hög Kvalitet. I Början Var Det 5 Års Garanti Dessutom.
Kanonmaskiner Som Om De Nu Skulle Gå Sönder Så Byter Coop Bygg Ut De Helt Och Hållet Så Man Får En Ny! Jag Har Fått Fem Stycken Utbytta På 1 År."

Nog är det tur att vi inte alla tycker lika, vad mycket tid man skulle lägga ned på ickefungerande "kvalitetsmaskiner" då!

Om alle bytta inn Kinadritten hver gang man har krav på å få nytt/reparert det, så hadde kinaskrotet forsvinni av seg selv.

Jeg hadde aldri giddi å bytte inn f.eks en drill 5 ganger i året. Det er også spørsmål om miljø. 5 driller å produsere, og 5 stk skal fraktes over halve kloden....... Ikke har de samme kvalitet på styrke, batteri kapasitet osv.

Så nei takk!

:)

Så resonerade min gamla chef när jag behövde en vinkelslip... öb 149:- eller nåt. Hann som regel byta den 3-4 ggr per garantiperiod (1år)... Blev nog jättebilligt. Arbetstid har visst blivit gratis...

Haha, nu blev min morgon lite bättre.. :) Undrar vad han tycker är dålig kvalite ? Om han får byta den 6 ggr per år ? haha..

Kan det varit någon som med ironi skrivit detta, dessutom med användande versaler på ett lite ovanligt sätt. :)
Nej, detta med kvalite är nog både en objektiv och subjektiv bedömning utifrån hur man nyttjar olika saker och de förväntningar man har. Snygga "förpackningar" av maskiner i höljen lurar nog säkert många, för inte ser är en Metabomaskin speciellt upphetsande ut jämfört med en Kellen, men ytterst få tittar vad som finns innanför höljet.

Jag vill försvara Kellen. Jag har två skruvdragare. Bilteman är ren skit men Kellendragaren fungerar otroligt bra med tanke på priset. Jag använder den till att skruva elstängselisolatorer i ekstolpar och vridmomentet är tillräckligt för det. Sen är den förstås värdelös ur ergonomisk synpunkt och chucken är inte helt centrerad längre.

Visst vill jag ha en blå Bosch, men har man inte råd så har man inte. Och Kellen kommer man skapligt långt med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.