Hej!

vi behöver byta ut ett fönster i våran nyinflyttade kåk. De flesta fönster i huset är gammaldags "allmoge" fönster. dock inte ett stort panorama fönster som är insatt nån gång på sent 80-tal som givetvis har ruttnat upp (de gamla fönstrena har klarat sig bra och skall "bara" kittas om och målas)

Huset är en mindre 20-tals villa med reveterat och "hålet" i putsen är 200cm bred och 140cm och vi skall ha in ett 3-lufts fönster.

u värdet och isoleringen är inte så värst viktig då vi inte kommer byta ut nått av de andra fönstrena känns en liten energi vinst på ett fönster inte så relativ. huset är rätt litet och har både kamin, fjärrvärme och nytt tak. så uppvärmingskostnaden är inte ett problem.

nu har jag kikat lite på olika fönstertillverkare och leverantörer och jag måste säga att det är en djungel.

skall fota ett par av våra andra fönster som de skall matcha men det komemr lite senare.

nån som har några tips på fönster av den typen?

tack för tipset jag ringde dem direkt och fick ett pris på 7600kr. dock rätt lång leveranstid v33. mycket bra pris. kikat på andra och fått 11000kr

mockfjärds vad de nu heter kommer ju och kollar gratis så de kommer om några dagar. läst rätt dålig kritik om dem dock så skall nog mycket till för att välja dem. men kostar ju inget att de kommer iaf.

Brukar vara 12 veckors lev.tid och med semesterstängt låter v.33 normalt.

mockfjärds fönster eller vad de nu heter var här och gav offert på det fönstret och ett till. 16000 skall de ha för ett 3-luft kopplat 1+1

båda fönsterna i 3-glas 47 000kr... (1st 3-luft samt 1st 2-luft inkl montering)

men lutar åt rm.se eller nått dylikt och så anlitar jag en lokal snickare att sätta in det åt mig (är lite väggpaneler och lite annat krux som gör att jag inte vågar mig på att byta själv)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.