Hej
JAg har sett på plannjas hemsida att de har ett nytt tak som heter Modern och är likt ett falsat tak.
Är det någon som har hunnit lägga detta o kan delge lite bilder?
Vi funderar på att ha detta som ett entretak. Kostar ca 100 kr/m2, rätt så billigt jämförelsevis..
Hej
JAg läste svaren, tyckte själv då att det var lite billigt....
Kollade mailen från min kontakt på Beijers och det var ett helt annat tak som jag fått pris på. SMART hette det, "låtsaspannor" typ..
Återkommer med nytt pris, det lät väl för bra för att vara sant...
JAg läste svaren, tyckte själv då att det var lite billigt....
Kollade mailen från min kontakt på Beijers och det var ett helt annat tak som jag fått pris på. SMART hette det, "låtsaspannor" typ..
Återkommer med nytt pris, det lät väl för bra för att vara sant...
Hej igen
Jag fick svar. Det kostar istället 195:-/m2, således dubbelt upp.
Ändå billigare jämfört med t.ex Clickfals som också finns som en bandtäckt variant. Den kostade då jag frågade strax över 300:-.
Men det hade varit trevligt om någon som lagt MODERN kunde ge ett svar på första inlägget...
Jag fick svar. Det kostar istället 195:-/m2, således dubbelt upp.
Ändå billigare jämfört med t.ex Clickfals som också finns som en bandtäckt variant. Den kostade då jag frågade strax över 300:-.
Men det hade varit trevligt om någon som lagt MODERN kunde ge ett svar på första inlägget...
Fortfarande ingen som har erfarenhet?
Börjar också bli lite sugen på plannja modern
Börjar också bli lite sugen på plannja modern
Har varken sett det eller monterat det, men det ser klent ut. Om man ska lägga det på reglar känns det som det skulle bli klent eftersom man inte har trp-plåtens förstyvningar. Ev att det blir fula bucklor om man går på det.
Och ska det läggas på papp så ser det kinkigt ut att få till det snyggt om inte taket är helt super plant.
Fast det är bara mina egna reflektioner, Plannja har förmodligen tänkt på detta.
Och ska det läggas på papp så ser det kinkigt ut att få till det snyggt om inte taket är helt super plant.
Fast det är bara mina egna reflektioner, Plannja har förmodligen tänkt på detta.
Tack för åsikten, någon annan som har erfarenhet av taket?
//Timmy
//Timmy
La taket på grannens nybyggda hus för två år sedan. Plåten ligger på 1tums råspont och därefter ett varv underlagspapp. Om man lägger plåten på bärläkt så föreställer jag mig att det ska vara svårt att gå på det för om man stiger mellan reglarna så är jag rädd för att det blir märken. Lättlagt. Tog bilden idag den 25/4
Ser bra ut.enSAM skrev:La taket på grannens nybyggda hus för två år sedan. Plåten ligger på 1tums råspont och därefter ett varv underlagspapp. Om man lägger plåten på bärläkt så föreställer jag mig att det ska vara svårt att gå på det för om man stiger mellan reglarna så är jag rädd för att det blir märken. Lättlagt. Tog bilden idag den 25/4
Detta känns som en återgång till den gamla hederliga pannplåten som ofta lades på hus i mitten avv 1900-talet och som nu ofta har flyttats över till uthus, ladugårdar mm. Pannplåten la man iaf direkt mot undertaket (eller på gamla spåntak) och man behöver inte läktas vad jag vet. Men man ska nog inte lägga detta tak om man vill ha en känsla av falsad plåt, som ser helt annorlunda ut. Då är det nog bättre att satsa på riktigt falsat tak. Det behöver inte bli så fasligt dyrt om man bara har ett enkelt sadeltak. Det är ränndalar, kupor, skorstenar, vinklar och vrår som gör att falsat tak blir väligt dyrt.