[/quote]
Snedtaket är väl yttertak? I så fall måste du köra med luftspalt + uppreglad isolerad mellanvägg! Viktigt! Det är samma situation som en yttervägg. Som fuktspärr går det att använda board (tycker jag) om bastun ventileras med frånluft i bastutaket. Boarden är tillräckligt fukttät men givetvis inte ångtät.
[/quote]

Classeclas, japp, denna väggen är yttertak, isolerad med 2*95mm. Om man nu skall ha en riktig fuktspärr så blir det ju dels en i bastun och dels en i yttervägg, och det har ju flera promt avrått ifrån..

Jag kommer inte att ha frånluft i bastutaket, det är risk för kallras och ett flertal leverantörer skriver uttryckligen att man inte skall ha denna frånluften utifrån..

Zuck blir inte klok på detta :-/ :-/

ClasseClas
Du kan köra med plast i bastun mot yvägg, men då måste luftspalten vara ventilerad. Den spalten får inte ventileras via bastun, utan antingen via badrummet om det funkar eller via annat rum.

ANg. frånluft kan du inte dra trumman i bastun (och panela in den)?

Hur skall den ventileras, räcker det med att den löper ut i det anslutande allrummet, eller måste det vara en fläkt som driver??

Man kanske kan ta in trumman som du beskriver är inte så haj på det där, får nog plocka in en ventilationskille som får kika på det där..

ClasseClas
Bastun ventilerar du via badrummet där du förhoppningsvis har bra fräs på frånluften. Du kör till- och frånluft mot samma rum.

Vilka dimensioner har du haft för ramen till lavarna? Har du fäst dem enbart på kortsidorna eller också i bakkant?
Vanlig fanerregel, ar de 64*40?? De sitter i kortsidorna, om du kollar pa bilderna sa ser du korlingarna jag lade in och sedan laaaanga skruvar.

Sorry for det sena svaret, men jag ar i USA.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.